جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه / رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، خدمت به حوزه و روحانیت را خدمت به استقلال کشور دانست و گفت: برای حفظ استقلال کشور باید به دین مردم توجه کنیم و روحانیون هستند که با تبلیغ علوم دینی در جامعه موجب گسترش دین در جامعه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین ربانی، در جمع مدیران و مسئولان ادارات و ارگان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جلسه با هدف قدردانی از همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های در ارتباط با مرکز خدمات و همچنین تبیین فعالیت‌های مرکز خدمات برگزار شده است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر کسی عالم دین را اکرام کند مثل این است که پیامبر(ص) را احترام کرده است و اگر کسی پیامبر(ص) را اکرام کند مثل این است که به محضر خداوند رسیده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت ما در گرو عمل به اسلام است، گفت: اگر بخواهیم در دنیا سعادتمند باشیم و به سعادت اخروی نیز دست یابیم باید به فرمایشات قرآن و اهل‌بیت(ع) عمل کنیم.

وی تصریح کرد: روحانیت وظیفه دارد آموزه‌های دین و قرآن را برای مردم بیان کند تا دل و جان آنها رشد کرده و در عمل به دستورات دین، جامعه از سلامت بیشتری برخوردار شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه کارکرد دین و روحانیت هنوز به خوبی برای مردم تبیین نشده است، گفت: آمارهای اعلام شده در ماه محرم و رمضان نشان می‌دهد جرائم در این ماه‌ها به مقدار زیادی کاهش می‌یابد، چراکه دل مردم و روح و جان آنها با خدا و ائمه(ع) ارتباط برقرار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استقلال ایران به خاطر ایمان مردم است افزود: اینکه فرزندان ما از جان خود مایه گذاشتند و برای دفاع از کشور رفتند، به خاطر ایمان و اخلاصی بود که داشتند و امروز هم اگر مردم ایمان داشته باشند کسی جرات نمی‌کند به کشور ما تجاوز کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه اگر خدمتی به روحانیت کنید به استقلال کشور کمک کرده‌اید، گفت: برای حفظ استقلال کشور باید به دین مردم توجه کنیم و روحانیون هستند که با تبلیغ علوم دینی در جامعه موجب گسترش دین در جامعه می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به رویکردهای مرکز خدمات حوزه، گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات در زمینه فرهنگی، مسکن و درمان ارائه کرد و خواستار افزایش همکاری‌های مسئولان استان با مرکز خدمات برای کاهش مشکلات طلاب و روحانیون استان شد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha