پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س)

حوزه/ یک پژوهشگر دینی با اشاره به این که حضرت خدیجه(س) به دلیل پاکدامنی ملقب به عنوان طاهره بود، گفت: تمام معیارهای الهی که در قرآن و روایات در زمینه ازدواج اشاره شده در ازدواج پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) متجلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» بانکی، صبح امروز در همایش صدف کوثر که در راستای تکریم ام المومنین حضرت خدیجه(س) در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در ارائه خلاصه مقاله خود با عنوان تحلیل بر معیارهای الهی در ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: امروزه به دلیل بی توجهی به معیارهای الهی شرایط ازدواج بر جوانان سخت شده است.

وی با اشاره به آمار افزایش طلاق و کاهش ازدواج در کشور، گفت: الگوگیری از معیارهای ازدواج پیامبراکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) می تواند برای جوانان نقش آفرین و موثر باشد.

وی تصریح کرد: این مقاله با روش توصیفی تحقیقی و استفاده از منابع تاریخی و روایی نگارش شده است.

این پژوهشگر دینی تصریح کرد: آرامش، تقوا، اخلاق، ایمان، مهربانی، امانت، کفویت اجتماعی، پاکی و پاکدامنی، قوت، فرمانبرداری و اصالت خانوادگی از معیارهای اساسی ازدواج رسول اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) بوده است.

بانکی با بیان این که معیار نخست قرآن کریم برای ازدواج، دستیابی به آرامش است، تصریح کرد: همچنین معیار دیگر یکتاپرستی است و یکی از دلایل علاقه رسول اکرم(ص) به حضرت خدیجه(س)، موحد بودن این بانوی بزرگوار بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) به دلیل پاکدامنی ملقب به عنوان طاهره بود، افزود: تمام معیارهای الهی که در قرآن و روایات در زمینه ازدواج اشاره شده در ازدواج پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) متجلی است.

این پژوهشگر دینی با بیان این که حضرت خدیجه(س) تمام ثروت و اسناد دارایی خود را به پیامبر اکرم(ص) تقدیم کرد، اظهار داشت: این بانوی بزرگوار در مقابل پیامبر(ص) فرمانبردار و خاضع بود.

بانکی با اشاره به این که در آیات و روایات بر لزوم دقت در انتخاب همسر تاکید شده، گفت: پیامبر اکرم(ص) نسبت به انتخاب حضرت خدیجه(س) برای ازدواج دقت داشتند و صدف کوثر را به شایستگی برگزیدند.

وی، مهربانی را یکی دیگر از معیارهای الهی برای ازدواج دانست و تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) در میان زنان رسول اکرم(ص)، مهربان و مددکار بود.

این پژوهشگر دینی در پایان با اشاره به اینکه براساس روایات، بهترین زنان کم هزینه ترین زنان است، گفت: سرمایه عظیم حضرت خدیجه(س) در شعب ابی طالب به پایان رسیده بود و این بانوی بزرگوار در شرایط سختی به سر بردند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha