جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان

حوزه/ زن باید بداند که وظیفه اصلی او تامین اقتصاد خانواده نیست، لذا اگر حضور او در اجتماع با وظیفه اصلی منافات نداشته باشد، هیچ مانعی برای حضور او در اجتماع وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، رقیه بابایی،  در کرسی آزاد اندیشی با موضوع" نظرات چالشی حضور زنان در جامعه " که با حضور اساتید و طلاب مرکز تخصصی حوزوی نور الزهراء (س) ساری برگزار گردید، بیان کرد: حضور زن در اجتماع نقش به سزایی در رشد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه دارد که نمی توان از آن چشم پوشی نمود.

این پژوهشگر حوزوی افزود: حضور زن در اجتماع، علاوه بر این که سبب استقلال وی می گردد در رشد و کمال فردی و اجتماعی او نیز تاثیر به سزایی دارد.

وی اظهار کرد: لازمه حضور زن در جامعه، بدحجابی و بی حجابی نمی باشد؛ بلکه زن می تواند با حفظ حجاب اسلامی  در  جامعه حاضر شود که در این صورت منافاتی با آیات و روایات نهی کننده نخواهد داشت.

در ادامه این کرسی آزاد اندیشی، محبوبه نبی زاده یکی از طلاب مخالف حضور زن در اجتماع، از ایجاد روحیه برابری، فرد گرایی و استقلال طلبی و تغییر الگوی جنسیتی به عنوان آسیب های حضور زن در اجتماع یاد کرد و گفت: عامل اصلی حضور زنان در اجتماع کم ارزش بودن وظایفی چون شوهر داری و تربیت فرزند در نگاه اوست.

خانم شرف الدین، استاد حوزه و دانشگاه هم در پایان به عنوان داور بحث بیان کرد: هدف غایی از خلقت تمام بشر، تقرب الی الله است و تفاوت بین دو جنس مخالف، تنها در راه رسیدن به کمال انسانی است که آن هم متناسب با طبیعت و ذات زن می باشد.

وی همچنین همه جانبه نگر بودن، میل به دلربایی داشتن، توانایی انجام چند کار با هم را از جمله خصایص مختص زنان دانست و گفت: فلسفه وجود این خصیصه ها در زنان، میل فطری او، مادر بودن، وظایف شوهر داری، فرزند پروری و انسان سازی است.

استاد حوزه خواهران مازندران یادآور شد: زن باید بداند که وظیفه اصلی او اقتصاد خانواده نیست؛ لذا اگر حضور او در اجتماع با وظیفه اصلی منافات نداشته باشد، هیچ مانعی برای حضور او در اجتماع وجود ندارد.

وی، معیار حضور و عدم حضور زن در اجتماع را سلب آرامش درونی او دانست و گفت: اگر زن در کنار حضور خود در اجتماع، بتواند هم به وظایف اصلی خود رسیده و هم آرامش خود را حفظ نماید، دیگر هیچ مانعی برای حضورش در جامعه وجود نخواهد داشت.

شرف الدین با اشاره به موضوع جاذبه زنان خاطر نشان کرد: بحث حجاب در اسلام و حفظ حجاب زنان مربوط به زمانی است که بخواهند در اجتماع حاضر گردد که در این صورت اگر آنها مراقب مکان حضورشان و نوع رفتارشان با مردان باشند، مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زنان جامعه زمانی موفق هستندکه مادران و همسران خوبی و نه کارمندان توانمندی برای جامعه خود باشند.

انتهای پیام48/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha