پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدمجتبی بدری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام القائم (عج) تهران، با تأکید بر این که طلاب جوان حوزه های علمیه، باید توطئه های روز دشمنان اسلام را بشناسند، گفت: یکی از توطئه های مهم دشمنان در شرایط فعلی، ایجاد تفرقه در جهان اسلام و در نهایت تسلط بر جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی بدری در جمع طلاب مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران، با تأکید بر ضرورت دشمن شناسی و شناخت دسیسه های امروزی آنان، اظهار داشت: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و امام راحل، وحدت شیعیان و اهل سنت برای مقابله با دشمنان اسلام و مستکبران عالم بود.

وی افزود: آرمان وحدت امت اسلام، باعث آن شد تا جهان اسلام، روی امام خمینی(ره) نظر مثبتی داشته و به مرور شاهد گسترش و نفوذ کلام ایشان در کشورهای اسلامی بودیم، تا حدی که باید گفت بیداری اسلامی که از چند سال قبل شاهد آن هستیم، به برکت حرکت امام خمینی(ره) در ایجاد انقلاب اسلامی ایران بود.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج)، وحدت مسلمین در شرایط امروزی دنیا را بسیار ضروری دانست و گفت: دشمنان اسلام با استراتژی تفرقه سعی در تسلط بر جوامع اسلامی دارند در حالی که اگر اتحاد بیش از یک میلیارد مسلمان جهان به معنای واقعی وجود داشته باشد، هیچ کشور مستکبری توان عرض اندام مقابل هیچ یک از جوامع اسلامی را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) نیز همواره مسیر وحدت در جامعه اسلامی را دنبال کرده و ما به عنوان پیروان ایشان، باید در همین مسیر قدم برداشته و به صورت کلی، امت اسلام را در خصوص اهداف دشمنان اسلام که یکی از ابزارهای مهمشان، تفرقه بین شیعه و سنی است، هشیار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بدری با تأکید بر اینکه تلاش برای وحدت مسلمین جهان، حرکت در مسیر مورد تأکید قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: می‌توان با حفظ اصول مذهب، در راستای وحدت امت اسلام نیز حرکت کرد؛ با این توضیح که ما شیعیان یک سری اصولی داریم و اهل سنت هم همینطور، اما می‌توانیم در عین پایبندی به اعتقادات مذهبی خود، به یکدیگر احترام بگذاریم.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران در پایان گفت: توهین به مقدسات دیگران و تکفیر، نه تنها صحیح نیست، بلکه در آموزه‌های اسلامی جایگاهی ندارد و فقط خواست دشمنان اسلام را تأمین می‌کند.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha