جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام سید مرتضی اصفهانی- امام جمعه قاین

حوزه / امام جمعه شهرستان قاین با تاکید بر این که حوزه شیعه ذاتاً انقلابی است، گفت: تفکر انقلابی بهترین راه مقابله با نفوذ، توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مرتضی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه حوزههای علميه و روحانيت، از عناصر مهم و اصلي مولد فرهنگ در كشور هستند، اظهار داشت: طلاب باید روحیه انقلابی را در خود تقویت کنند تا بتوانند در آینده در برابر توطئهها وتهدیدات دشمنان ایستادگی نمایند.

وی به نقش حوزه انقلابی و انقلابی ماندن حوزهها که از تأکیدات مقام معظم رهبری است اشاره کرد و بیان داشت:  یکی از معیارهای اصلی حوزه انقلابی علاقهمندی طلاب به انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قاین با اشاره به اینکه طلاب باید در مورد روند پیروزی انقلاب اسلامی پژوهش کنند و آن را به مردم انتقال دهند، تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید از استعداد و افکار انقلابی خود در مسیر صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی و شهدا استفاده کنند و برای حفظ و پیشرفت جامعه آنرا در کشور تبلیغ نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین اصفهانی به تلاشهای دشمنان در راستای ایجاد رخنه میان مردم، حوزههای علمیه و روحانیون اشاره کرد و افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با تمام توان تلاش میکنند میان اقشار مردم و طلاب فاصله ایجاد کنند و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.

وی با تأکید بر اینکه انقلابی بودن امری ذاتی است، ادامه داد: افراد انقلابی زمانی که ظلمها و وحشیگریهای دشمنان را مشاهده و از دروغها و حیلههای دشمنان آگاه میشوند سکوت نمیکنند و علیه دشمنان به پا میخیزند.

امام جمعه قاین تاکید کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بهترین الگوی انقلابی بودن حوزه هستند لذا یک طلبه انقلابی منتظر فرمایشات و دستورات رهبر انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اصفهانی بر ضرورت تقویت قدرت علمی حوزههای علمیه تأکید کرد و اذعان داشت: در حوزه بايد نيازهاي انقلاب و اسلام را  مد نظر قرار دهیم چرا که مهمترین هدف دشمنان جلوگیری از پیشرفت و صدور انقلاب اسلامی در جهان است.

وی، ايمان و اعتقاد قلبي به ولايت فقيه را از مؤلفههاي حوزه انقلابي دانست و تبیین کرد: تفکر انقلابی بهترین راه مقابله با نفوذ، توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان است و اگر این تفکر میان مدیران و مسئولان کشور حاکم شود، دشمنان نمی‌توانند کشور ما را مورد هجمه قرار دهند.

امام جمعه قاین با تأکید بر اینکه باید برای شناساندن روحانی و حوزه انقلابی کار کنیم، خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم اصول اولیه انقلاب اسلامی در جامعه کمرنگ نشود باید حوزههای علمیه انقلابی داشته باشیم و در راستای تقویت آنها تلاش کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha