جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام  والمسلمین علی اسلامی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین اسلامی گفت: برای ترویج اقامه نماز در بین نسل نوجوان و جوان باید از مدارس شروع کنیم و با تشریح و تبیین فلسفه نماز برای دانش آموزان، عشق و علاقه آن‌ها به این فریضه دینی و سایر مسائل مذهبی را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی اسلامی، در دیدار با مسئولین حلقه های صالحین سپاه شهرستان تاکستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد به اهمیت نماز اشاره کرد و گفت: بزرگان ما در مشکلات زندگی به سراغ نماز می‌رفتند؛ مانند ابن‌سینا که هر وقت مشکلی داشت، دو رکعت نماز در مسجد جامع می‌خواند و حلقه وصل را به جا می‌آورد و این وصل و اتصال، مشکل او را حل می‌کرد.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: نماز وسیله معراج انسان به ملکوت و آسمان‌ها، وصل‌کننده مخلوق کوچک به خالق بزرگ و حلقه وصل بین خالق و مخلوق است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی مبدأ کوچک از خود چیزی ندارد، اگر بخواهد دارای چیزی شود، باید به مبدأ هستی وصل شود، کار نماز همین اتصال است. لذا لازم است كه هر فرد، در هر موقعیتی كه قرار دارد برای احیای فرهنگ اقامه نماز و ترویج آن در جامعه به ویژه در بین نسل جوان جامعه گام برداشته و تلاش نماید.

استاد حوزه علمیه قزوین با  تاکید مقام معظم رهبری برگسترش نماز در بین جوانان و نوجوانان، بیان داشت: برای ترویج اقامه نماز در بین نسل نوجوان و جوان باید از مدارس شروع کنیم و با تشریح و تبیین فلسفه نماز برای دانش آموزان، عشق و علاقه آن‌ها به این فریضه دینی و سایر مسائل مذهبی را افزایش دهیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:  نماز اولین و مهم‌ترین اولویت وحی الهی در رابطه با تمام انبیاء گذشته بوده است و از این نظر اقامه نماز اصلی‌ترین برنامه یک مؤمن به خداوند است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در اوج مبارزات سیاسی دوران قبل از انقلاب و در دوران بعد از پیروزی و حتی در آخرین لحظات عمر خود، هیچ گاه اجازه ندادند نماز اول وقت به تأخیر بیفتد و همواره می‌فرمودند هیچ چیزی نمی تواند بر امر خداوند به نماز برتری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha