جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: نباید در حوزه امر به‌ معروف بر مبنای منافع شخصی عمل شود؛ برخورداری از ایمان، تقوا و تسلیم در برابر خداوند انسان را از این انحراف حفظ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، جلسه ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر استان قزوین با حضور حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر، آقای همتی استاندار، سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان، تعدادی از ائمه جمعه، دادستان قزوین، برخی از معاونان استانداری، فرمانداران و برخی از رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در این جلسه اظهار کرد: نگاه فعلی جامعه به مقوله امر به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر، با آن‌چه که مورد تأکید دین است، فاصله دارد و باید تلاش کنیم خودمان را با نگاه دینی هماهنگ‌تر نماییم.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به آیاتی از سوره آل‌عمران که به مقوله امر به‌معروف و نهی‌ از منکر اشاره می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 101 سوره آل‌عمران مقدماتی را بیان می‌کند و سپس به موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ورود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در هر فضایی که قرار داریم باید در راستای مأموریت‌های دینی و الهی حرکت کنیم و هیچ موضوعی باعث نشود که مأموریت‌های دینی و الهی خود را فراموش نماییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که هر کسی به خدای متعال متصل و مرتبط شود، راه خود را پیدا خواهد کرد، افزود: «اتصال و ارتباط با خدا»، اولین اصل و قدم در موضوع امر به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر است و اگر می‌خواهیم در اجرای این رسالت دینی موفق عمل نماییم، باید به این معنا توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به اصل دوم در اجرای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر اشاره و یادآور شد: «ایمان»، دومین اصل در اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و آن‌هایی که به خداوند متصل و مرتبط می‌شوند به مرحله ایمان خواهند رسید.

وی، «تقوا» را اصل سوم در امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر معرفی کرد و اذعان داشت: تقوا به معنای اجرای کامل دستورات و فرامین الهی از سوی انسان است و انسانی متقی محسوب می‌شود که به صورت کامل از نهی و امر الهی تبعیت و پیروی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی «تسلیم در برابر خداوند» را اصل چهارم در امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر برشمرد و خاطرنشان کرد: نباید در حوزه امر به‌ معروف بر مبنای منافع شخصی عمل شود؛ برخورداری از ایمان، تقوا و تسلیم در برابر خداوند انسان را از این انحراف حفظ می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: پس از پشت سر گذاشتن این مراحل، انسان لیاقت و شایستگی می‌یابد تا به صورت جمعی وارد عرصه کار دین شود و برخورداری از این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا انسان نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

وی بیان کرد: پس از این‌که جامعه‌ای بر اساس ایمان، تقوا و تسلیم در برابر خداوند شکل گرفت، خداوند امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر را مطرح می‌کند؛ یعنی پس از شکل‌گیری چنین جامعه زیبایی نباید منکرات، آن را آلوده و زشت کند و معروف‌ها در آن به فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که «وحدت»؛ یکی از بزرگ‌ترین مصادیق معروف است، ادامه داد: اگر وحدت را پاسداری کنیم، صاحب جامعه‌ای زیبا خواهیم شد.

 فریدون همتی، استاندار قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: باید تلاش کنیم در حوزه امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر وظیفه و رسالتمان را به شایستگی ایفا نماییم تا آثار و برکات آن در جامعه بیشتر نمود پیدا کند.

آقای عباس کاظمی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر استان قزوین هم در این برنامه با تأکید بر این‌که باید در این حوزه گام‌های جدی برداشته شود، بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با استفاده کامل از فریضه امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر جامعه و محیط سالم‌تری را برای رشد و پویایی جوانان فراهم نماییم.

برپایه این گزارش، در این جلسه از زحمات سردار شاهرخی به عنوان دبیر سابق ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قزوین تجلیل شد و آقای عباس کاظمی به صورت رسمی به عنوان دبیر جدید ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قزوین معرفی شد.

همچنین در پایان این مراسم اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر معرفی و احکام آن‌ها ابلاغ شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha