شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اختتامیه جشنواره پژوهشی آل یاسین در آران و بیدگل

حوزه/ اختتامیه اولین جشنواره پژوهشی «آل یاسین» ویژه طلاب حوزه علمیه منطقه کاشان، در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام مهدی اسماعیلی، عصر امروز در اختتامیه جشنواره پژوهشی آل یاسین، در کانون شهید عربیان شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه حوزه علمیه مجتهد پرور است، گفت: شهرت حوزه علمیه به تحقیق وپژوهش است .

وی به  فعالیت های پژوهشی حوزه کاشان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 36 کارگاه  آموزش و پژوهش در مدارس علمیه منطقه کاشان و آران و بیدگل برگزار شده است.

معون پژوهش حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه سال گذشته کلیه معاونان پژوهش مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق در کارگاه 8 روزه پژوهش در قم شرکت کردند، ادامه داد: درسال جاری نیز  7 نفر از معاونان در  84 جلسه آموزش و پژوهش  شرکت کردند

وی با تاکید بر بومی سازی پژوهش در مدارس علمیه منطقه کاشان،  یاد آورشد: هر چند گام های خوبی در حوزه پژوهش در مدارس کاشان  برداشته شده، ولی تا رسیدن به جایگاه واقعی نیازمند تلاش و کار بیشتری هستیم .

حجت الاسلام اسماعیلی اضافه کرد: با توجه به اینکه در مقطع فعلی سهم مقالات علمی کمتر است، باید تمام تلاش خود را در افزایش  مقالات علمی به منظور مقابله با مسائل سست در فضاهای مجازی افزایش دهیم .

ضرورت نهادینه سازی پژوهش در مدارس

دکتر علی الماسی، دبیر علمی اولین جشنواره پژوهشی آل یاسین  نیز پژوهش را از بهترین مصادیق  نیکوکاری در علم دانست و گفت: درمقطع فعلی نهادینه سازی پژوهش، ضرورت اصلی تربیت فکری و علمی طلاب  می باشد.

وی با اشاره به این که فعالیت های پژوهشی طلاب در سطح کشور شتاب گرفته، ولی این میزان  کافی نیست، افزود: برای  سرعت گرفتن  فعالیت های پژوهشی نیاز به بسته مدیریتی پژوهش طلاب براساس برنامه ریزی درست داریم .

الماسی، در ادامه برگزاری جشنواره پژوهشی در منطقه کاشان را موجب رشد علمی طلاب دانست و ابرازداشت: بسته پژوهشی مدیریتی، نقشه راه پژوهشی جداگانه و تقدیر از فعالان  پژوهشی در جشنواره ها مهمترین ابزار تحقق  اهداف پژوهش است

وی افزود: اگر می خواهیم  طلبه ها باسواد شوند، باید به عنوان یک وظیفه، فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه سرعت پیدا کند.

دبیر علمی اولین جشنواره پژوهشی آل یاسین با بیان اینکه استارت این جشنواره  اوایل فروردین زده شد، یاد آورشد: از150 مقاله ارسالی در بخش خواهران وبرادران  به این جشنواره،  130 مقاله انتخاب و 21 نفر رتبه برتر را کسب کردند.

الماسی یاد آورشد: از بین مقالات راه  یافته به این جشنواره 7 مقاله از برادران و 8 مقاله از خواهران حائز رتبه برتر و 6 اثر هم رتبه  برتر را  در بخش ویژه کسب کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha