جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وهابیت و صهیونیسم هر دو در یک پیکر قرار دارند؛ به طوریکه جرایمی که صهیونیست ها از ارتکاب آن ابایی ندارند به وسیله وهابیت اجرا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین  نجم الدین مروجی طبسی در دیدار جمعی از علمای لبنان ضمن تبریک پیروزی های متعدد جبهه اسلام در نبرد با تکفیری ها و داعش در عراق و سوریه، اظهار داشت: وهابیت و صهیونیسم هر دو در یک پیکر قرار دارند؛ به طوریکه جرایمی که صهیونیست ها از ارتکاب آن ابایی ندارند به وسیله وهابیت اجرا می کنند؛ برنامه ریزی با صهیونیست و اجرا با وهابیت است.

عضو شورای علمی مراکز تخصصی مهدویت ادامه داد: وهابیت نه تنها دشمن شیعه؛ بلکه دشمن اهل سنت و تمام امت اسلام است؛ انسان تعجب می کند «ابن عابدین» که از اهل سنت و حنفی می باشد، ۲۰۰ سال قبل در کتاب خودش بخشی را به پیروان عبد الوهاب اختصاص داده است و از آنها به خوارج زمان یاد می کند.

استاد حوزه با اشاره به بخشی از کتاب ابن عابدین ، خاطرنشان کرد: در بخشی از این کتاب می خوانیم که وهابیت با قهر و زور حرمین را اشغال کردند و اعتقاد داشتند که تنها خود مسلمانند و هر کس با عقاید آنان مخالفت کند مشرک است و بدین وسیله قتل اهل سنت و علمای آنان را مباح شمردند”.

نویسنده کتاب «رویکرد عقلانی بر باورهای وهابیت» افزود: یهود و وهابیت از یک قماش اند که می گویند ما ملت برگزیده خداوندیم و هرکس با ما نباشد کافر است؛ بنابراین اینها بر این اعتقادند که اسلام واقعی هستند؛ اما رفتارشان غیر اسلامی است و به اسم اسلام ضربه به اسلام وارد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی گفت: من از آنها سوال  می کنم چرا می گویید زیارت شرک است؟ زیارت امام حسین (ع) شرک است؟ زیارت پیامبر شرک است؟ آیا این اعتقاد شماست به عنوان مسلمان؟ آیا مسلمان چنین حرفی می زند؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به صفحاتی از کتاب الطبقات الشافعیه نوشته سبکی و مقدمه فتح الباری نوشته ابن حجر عسقلانی فرمودند، بعد از خاکسپاری بخاری مردم از خاک قبر او به عنوان تبرک بر می داشتند، بخاری ۲۵۴ سال پیش فوت کرده است و می گوید آنقدر از خاک مزار وی برداشتند که قبر ظاهر شد و کسی نمی توانست جلوی اینکار مردم را بگیرد تا جایی که مجبور شدیم بر روی قبر وی پنجره چوبی قرار دهیم تا کسی نتواند خاک بردارد؛ چیزی مانند ضریح، ۱۲۵۰ سال قبل ضریح بوده است و اکنون وهابیت می گویند ضریح شرک است! آیا کسی که ضریح بخاری را نصب کرد مشرک است؟ آیا کسی که خاک را به منظور تبرک بر می داشت مشرک است؟

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ” ملاحظه کنید در جایی دیگر از کتاب آمده است سال ۴۶۴ خشکسالی شده بود، در سمرقند هزار سال قبل مردم استسقا کردند از خداوند اما باران نازل نشد، در چنین هنگامی مرد پرهیزکاری که به نام ” صلاح” شهرت داشت به پیش قاضی سمرقند رفت و گفت من پیشنهادی دارم، قاضی گفت پیشنهادت چیست؟ گفت پیشنهادم این است که شما و مردم برای نزول باران به مقبره بخاری برویم و او را واسطه قرار دهیم تا خداوند باران نازل کند، باشد که ان شاءالله خداوند باران اش را نازل کند. قاضی در جوابش پاسخ داد چه پیشنهاد خوبی”. نگفت این شرک است!، سپس مردم به همراه قاضی راهی قبر بخاری شدند و در آنجا گریه کردند و از صاحب قبر شفاعت طلبیدند و پس از آن خداوند باران فراوانی نازل کرد.

نویسنده کتاب «صوم عاشورا بین السنه النبویه و البدعه الامویه » بیان داشت: ما در قرآن مگر در مورد اصحاب کهف نداریم که بیان شده که ” لنتخذن علیهم مسجدا..” این در حالی است که بنانمودن مسجد نزدیک به قبر نزد قبر ممنوع است؛ حالا این که خوب است من به شما مصادیقی از صحابه می دهم که صحابه متوسل می شدند پس شما (وهابیت) به صحابه و به اهل بیت علیهم السلام توهین می کنید.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: به خدا قسم بنده خودم سال ۲۰۰۸ در عمره و در باب القبله ایستاده بودم و دستانم را بالا برده و دعا می کردم که به من اجازه ندادند متوسل شوم؛ این وهابیت قومی هستند که به اسلام اهانت می کنند به علما به صحابه به همه اهانت می کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بنابر تفکرات آنان، هر چه که در آن ارتباط مردم با اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم( ص ) همانند توسل باشد، حرام است، اما اگر با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشیم اشکالی ندارد، از نگاه آنان ارتباط امروز با رژیم کودک کش صهیونیستی جایز است و آشکارا این ارتباط را دارند و نه حرام و نه بدعت است، اما اگر با قبر شریف پیامبر(ص) ارتباط داشته باشید شرک است، پیامبری که می فرمایند؛ «من صلی علیّ صلاه ردالله علی روحی فارد علیه الصلاه/ هرکس بر من صلوات بفرستد خداوند روح را در من برمی گرداند تا جواب آن فرد را بدهم».

حضرت استاد نجم الدین طبسی خطاب به میهمانان لبنانی خود، گفت: ای بزرگواران، وهابیت تمام توان خود را بر این گذاشته اند که اسلام را با تمام توان نابود کنند؛ ما در تعریف حراج می گوییم که کالاها را به کمترین قیمت به فروش می گذارند و امروز وهابیت، اسلام را اینگونه به حراج گذاشته است؛ مفت و بدون مبلغی؛ فقط به اسم اسلام بر علیه اسلام کار می کنند؛ گروه های اسلامی مصر کجایند؟، الازهر کجاست؟، الزیتونه کجاست؟، علمای اسلام کجایند؟.

وی با اشاره به مقام و جایگاه شفاعت در دین مبین اسلام افزود: خداوند متعال خطاب به رسولش(ص) می فرمایند؛ « و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جاؤک فاستغفروا الله و استغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحیما» همین خطاب قرآن کفایت می کند که پیامبر شفیع باشد که وهابیت مخالف شفاعت پیامبر اکرم( ص )هستند که در این آیه می بینیم که خداوند این عنوان را به پیامبر(ص) می دهد یکی از وهابیان به من گفت که این آیه نسخ شده است. در هیچ کتابی از کتب علمای اسلامی درباره نسخ این آیه بیانی نیامده است؛ عنوان مغفرت را خداوند به پیامبر(ص) می دهد و وهابیت می گویند غلط است.

نویسنده کتاب «الدراسات الفقهیه فی مسایل خلافیه» ادامه داد: در جایی دیگر در حدیث نبوی آمده است که می فرمایند؛ « من صلی علیّ فی الیوم مره رد الله علی روحی فارد علیه السلام کسی که بر من سلام بفرستد خدواند روح مرا بازمی گرداند تا جواب او را بدهم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: ده ها کتب در دست دارند؛ اما  می گویند همه این کتاب ها ضعیف اند؛ حالا قبول کنیم روایات ضعیف است؛ اما آیا آیات قرآن هم ضعیف اند؟ آیه ای روشن تر از آیه «إن الله و ملائکته یصلون علی النبی یا أیها الذین آمنوا صلو علیه و سلموا تسلیما» داریم؟ می دانید به من چه گفت؟ گفت اسم پیامبر محمد (ص) در این آیه نیامده است؛ شاید نبی دیگری بوده است؛ گفتم قرآن بر چه کسی نازل شد؟ بر پیامبر جرجیس؟!!

حجت الاسلام والمسلمین  طبسی تصریح کرد: ای عالمان من از شما می خواهم که در مقابل این وهابیت با یک موضع واحد بایستید؛ همانگونه که علی (ع) در مقابل خوارج ایستاد که چیزی از آنها باقی نماند و جز ۷ الی ۸ نفر، همه کشته شدند؛ چیزی که وهابیت عرضه می کند اسلام نیست؛ آبروی اسلام را بردید؛ همین چند وقت پیش در اخبار شنیدم که صد مسجد در آمریکا در معرض به آتش کشیدن قرار گرفتند.

نویسنده کتاب «نشانه‌هایی از دولت موعود» بیان داشت: امروز وهابیت برای اسلام ستیزی و مقابله با انسان هایی که با دین حق و حقیقت آشنایی پیدا می کنند، برای تشویش اذهان عمومی در اروپا و برای ایجاد تفرقه بین مسلمین، برای کشتار مسلمانان، با این تصوّر که تعداد مسلمانان زیاد شده اند، بر خود لازم می دانند به هر شیوه ای متوسل شوند تا از جمعیت آن کم کنند.

وی گفت: کار این اقلیت وهابیت، برنامه ریزی شده است؛ ای مسلمانان اگر مقابل اینها نایستید، امت اسلامی را نابود می کنند؛ ببینید چگونه قصد نابودی یمن را در دستور کار خود قرار دادند؛ اما از خداوند خواستاریم که مردم  یمن را پیروز گرداند و گردن آل سعود را بشکند. ببنید چه بر سر سوریه آوردند؛ سوریه ۲۴ میلیون جمعیت دارد؛ شیعیان سوریه فقط ۵۰۰ هزار نفر می باشند، ۱۲ میلیون نفر مهاجرت کردند؛ یعنی نصف ملت سوریه؛ یمن را چه کسی نابود کرد؟

عضو شورای علمی مراکز تخصصی مهدویت ادامه داد: عراق را ببینید؛ سه میلیون و ششصد هزار مهاجر از شمال عراق که اکثریت آنان اهل سنت اند؛ امت اسلامی را نابود کردند، وهابیت با اسم اسلام سلفی که سلف از شما نیست و برائت می جوید من عبارت را کامل نکردم در اینجا ذهبی هنگامی که این عبارات را بیان می کند یک تعلیق و اشکالی زیبایی وارد می کند، شعیب الأرنؤوط یک اشکالی دارد ملاحظه کنید چه می گوید بعد از اینکه می گوید « فاشد الرحال الی نبینا الی آخر قصد المولف یعنی الذهبی» منظور ذهبی از این عبارت رد ابن تیمیه بوده است می گوید این شاگرد جواب استادش را می دهد؛ یعنی اشتباه کرده است و معصوم نیست!

استاد طبسی اظهار داشت: پس امروز مستمسک وهابیت سلف از علمای اسلام است که ما هر چه بیان کردیم از کتب اهل سنت بود بر رد آنها؛ نه از کتب شیعیان؛ بنابراین یا اسلام همین است که شما می گویید که این اسلام خارج از فهم ماست؛ یا شما وهابیون مسلمان هستید؛ پس سلف شما کفار هستند.

این کارشناس دینی رسانه ملی بیان داشت: بنده در هنگام مطالعه، کتب شیعی و سنی را با هم مطالعه می کنم؛ صحاح و سنن، رجال و تفسیر شیعه و سنی، فقه شیعه و سنی، همه را به همین نحو می خوانم؛ من دلایل رد شبهات وهابیت را مستقیما از کتب خودشان بدست می آورم؛ این کتاب « المعجم الکبیر» طبرانی که ۲۵ سال پیش آن را خریده ام و ۲۵ جلد است در قسمتی از آن بحث می کند راجع به توسل پس شما وهابیت ریختن خون مسلمانان را مباح می دانید با تمسک به اینکه آنان توسل می کنند وفات طبرانی در سال ۳۶۰ است که صد سال زندگی کرد که در جایی دیگر از ابن حنیف صحبت می کند می گوید شخصی با عثمان کاری داشت که هر روز نزد عثمان بن عفان می رفت تا کار او را راه بیاندازد؛ ولی عثمان اصلا به او توجه نمی کرد و مشکل او را حل نمی نمود. پس آن شخص ابن حنیف را دید و از عثمان بن عفان شکایت کرد که من هرچه نزد عثمان می روم تا کارم را انجام دهد، او چنین کاری نمی کند؛ ابن حنیف به او گفت : برو وضو خانه و وضو بگیر، بعد به مسجد رسول خدا (ص) برو و دو رکعت نماز بخوان و بعد از نماز بگو: خدایا من از تو درخواست حاجت می کنم و به تو روی می آورم با توسل به رسول اکرم (ص) که او پیامبر رحمت است. بله این جمله معروفی از پیامبر اکرم(ص) است و وهابیت می گوید این شرک است؛ من می گویم این کلام وهابیت نه تنها اهانت به صحابه هست؛ بلکه اهانت به شخص رسول نیز می باشد و استغفار می کنم از این جمله، ولی تکفیر رسول است و اهانت به قرآن؛ پس کلامشان خلاف قرآن و سنت است،

استاد حوزه علمیه گفت: آخرین مطلبی که می خواهم برایتان بیان کنم از کتاب « الثقات » برای ابن حبان است که سال ۲۷۵ به دنبا آمده، یعنی در قرن ۳ که یکی از بهترین قرن هاست می باشد. ملاحظه کنید چه می گوید که وهابیت وی را بدون تردید کافر می دانند؛ مساله تکفیر برای آنان خیلی آسان است؛ می گوید امام رضا (ع) در طوس به رحمت خدا رفت. از شربتی که مامون به او داد فوت کرد، پس با آن شربت در روز شنبه در سال ۲۰۳  وفات کرد و قبر آن حضرت شناخته شده و مورد زیارت مردم بود،  می گوید در قرن سوم هجری شناخته شده بوده قبر آن حضرت و زیارت می شده است و من به دفعات قبر آن حضرت را زیارت کردم و در هر گرفتاری به زیارت ایشان می رفتم هر مشکلی برایم رخ می داد، قبر علی بن موسی الرضا(ع) را که درود خدا بر جدش و خودش باد زیارت و برای برطرف شدن مشکلم دعا می کردم و دعایم مستجاب و مشکلم حل می شد.

عضو جامعه مدرسین در پایان خاطرنشان کرد: آیا تشیع مستند کلامشان چیزی غیر از این است؟ آیا مستند کلام اهل سنت چیزی غیر از این است؟ پس کلام شما وهابیت غیر از آن چیزی است که شیعه و اهل سنت می گوید؛ شما خارج از چارچوب اسلام صحیح هستید، از خداوند متعال خواستار ایجاد وحدت کلمه بین مسلمانانیم که علمای عامل را حفظ کند.

 

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha