پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بزرگداشت مرحوم آیت الله سیبویه در تهران

حوزه/ مراسم بزرگداشت عالم ربانی مرحوم آیت الله میرزا احمد سیبویه، با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، در مسجد امام حسین (ع) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مراسم بزرگداشت عالم ربانی مرحوم آیت الله میرزا احمد سیبویه (ره)، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمبن صدیقی، امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، طلاب و اساتید حوزه علمیه امام حسین (ع)، شهردار منطقه ۱۲، و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، جمعه شب بعد از نماز مغرب و عشاء، در مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، واقع در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد.
در این مراسم و بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین، آیین مدیحه سرایی توسط سیدمجید بنی فاطمه از مداحان کشور و همچنین آیین شعر خوانی توسط حاج نریمان پناهی برگزار شد. 
شایان ذکر است، آیت‌الله میرزا احمد سیبویه در سال ۱۲۹۶ شمسی، در خانواده‌ای معنوی در کربلا به دنیا آمد. وی پس از خواندن دروس مقدماتی و ادبیات، سطوح را نزد پدر و عمویش مرحوم حاج شیخ محمد‌علی سیبویه از علمای کربلا، فرا گرفت و سطوح نهایی و خارج فقه را از مرحوم علامه فقیه و حاج شیخ یوسف بیارجمندی شاهرودی آموخت. 
وی در سال ۱۳۵۸ شمسی و در حالی که قریب ۴۰ سال امام جماعت حرم حضرت ابوالفضل (ع) و استاد حوزه علمیه نجف بود، توسط رژیم بعث عراق دستگیر و از این کشور تبعید شد و به همراه گروهی از علما به ایران آمد. 
آیت‌الله سیبویه از علمای ساده‌زیست  بود که سال‌ها در منزلی در خیابان گرگان تهران زندگی می‌کرد. وی در اواخر عمر از بیماری سرطان خون رنج می‌برد، و در روز شنبه پنجم آذر ۱۳۸۴ در سن ۸۹ سالگی در بیمارستان ساسان به دیار حق شتافت.  پیکر این عالم جلیل‌القدر در شهر قم تشییع شد و پس از اقامه نماز میت توسط مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت (ره)، در حرم حضرت معصومه مجاور قبر شهید مفتح برای همیشه آرام گرفت.

۴۲/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha