پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرامر غفاری پور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علیمه ولیعصر(ع) شهر سامن گفت: این مدرسه اقدام به برگزاری دوره حفظ قرآن زیر نظر مربیان مجرب کرده است و بیست نفر از طلاب مدرسه در این طرح شرکت کرده و به یاری خداوند متعال حافظ پنج جزء از قرآن را حفظ شده اند.

حجت الاسلام فرامرز غفاری پور، معاون تهذیب مدرسه علیمه ولیعصر(ع) شهر سامن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان گفت: تربیت طلاب حافظ قرآن یکی از برنامه های تربیتی و اخلاقی این مدرسه است.

 وی در ادامه افزود: برای پی بردن به فضلیت و اهمیت حفظ قرآن کافی است اندکی در احادیث پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و نیز سیره این بزرگان در تعامل با قرآن  دقت کنیم؛ به طور کلی قرآن کریم در نگاه آن بزرگواران از جایگاهی رفیع و منزلتی ویژه برخودار است.

حجت الاسلام غفاری پور تصریح کرد: مسایل مربوط به قرآن از جمله تلاوت، قرائت، تدبر، آموختن و آموزندان آن مهم است ولی ازهمه مهم تر عمل به قرآن است.

معاون تهذیب مدرسه علیمه ولیعصر(ع) شهر سامن با توجه به اهمیت قرآن آموزی ابراز داشت: مدرسه سامن اقدام به برگزاری دوره حفظ قرآن زیر نظر مربیان های مجرب کرده و بیست نفر از طلاب مدرسه در این طرح شرکت کرده و به یاری خداوند متعال پنج جزء از قرآن را حفظ شده اند.

وی، تلاوت هر روز نیم جزء قرآن کریم را از دیگر برنامه های تربیتی و اخلاقی مدرسه علیمه ولیعصر(ع) شهر سامن اعلام کرد و گفت: هدف از قرآن محوری در مدرسه سامن هدایت طلاب به سعادت دنیوی و اخروی می باشد که در این مورد تشویق ها و تاکیدهای فراوانی از معصومین رسیده است از جمله حدیثی از امام جعفر صادق(ع) که فرموده است قرآن عهد خداوند و فرمان او بر خلقش است پس بر مسلمانان شایسته است در این عهد خداوند نظر کنند و روزی پنجاه آیه از آن را بخوانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha