پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تهدید به اخراج روزنامه‌نگار استرالیایی به سبب دفاع از فلسطینیان

حوزه/ تهدید اسرائیل به اخراج خبرنگار گاردین، بار دیگر این سئوال را مطرح کرد که چرا بیشتر خبرنگاران در سرزمین‌های اشغالی حامی اسرائیل هستند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رژیم صهیونیستی قصد دارد یک خبرنگار و نویسنده خبری استرالیایی‌تبار را به دلیل پرسش شجاعانه‌ای که هفته پیش از یک سیاستمدار صهیونیست پرسید از سرزمین‌هاش اشغالی اخراج کند.

آنتونی لونشتاین که از خبرنگاران گاردین می‌باشد، در نشستی به میزبانی انجمن مطبوعات خارجی در بیت‌المقدس، از یائیر لاپید وزیر سابق دارایی رژیم صهیونیستی پرسید: آیا این ایده‌ای فریب‌کارانه نیست که بسیاری از سیاستمداران اسرائیلی از جمله خود شما مدعی دموکراسی، آزادی و حقوق بشر در جهان هستید حال آنکه میلیون‌ها فلسطینی را از همین حقوق محروم ساخته‌اید. آیا به زودی زمان آن نخواهد رسید که دنیا شما را همتای سیاستمداران آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید قرار دهد؟

گفته می‌شود که علت اخراج قریب الوقوع این خبرنگار، عدم تحمل و عادت نداشتن سیاستمداران صهیونیستی نسبت به شنیدن سئوالات این چنینی از سوی خبرنگاران خارجی در اسرائیل است. این در حالی است که حتی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران انجمن مطبوعات خارجی نیز از همتایشان حمایت نکرده‌اند.

* چرا خبرنگاران در سرزمین‌های اشغالی حامی اسرائیل هستند؟

بسیاری از مردم نمی‌دانند که خبرنگاران خارجی که در اسرائیل زندگی می‌کنند، از مناطق فقیرنشین فلسطینی دور هستند. آن‌ها با فرهنگ و طرز زندگی یهودیان آشنا و همراه بوده، به زبان عبری صحبت کرده و حتی فرزندانشان را به مدارس یهودیان اسرائیل فرستاده و بسیاری از فرزندان آنان در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند. بعضی از این خبرنگاران خودشان نیز در خدمت ارتش هستند. به بیان دیگر بیشتر این خبرنگاران به طور مستقیم سر سفره رژیم صهیونیستی هستند و به هیچ عنوان سخنی خلاف خواسته‌های صهیونیست‌ها به زبان نمی‌آورند.

درحالی که خبرنگارانی چون اتان برونر رئیس سابق روزنامه نیویورک تایمز و پسرش هر دو در ارتش اسرائیل خدمت کرده‌اند چگونه انتظار می‌رود که چنین روزنامه‌نگارانی در رابطه با اخبار سرزمین‌های اشغالی حامی صهیونیست‌ها نبوده و صدای مردم فلسطین را به گوش مردم دنیا برسانند؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha