جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدرا

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: به برکت علم، دانش، حکمت، مدیریت و عظمت آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری، بنیانی به نام حوزه علمیه قم بنا نهاده شد که امروز شاخ و برگ های درخت تناور آن در همه عالم رشد پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزارری«حوزه» در یزد، آیت الله علیرضا اعرافی، امام جمعه میبد، روز گذشته به منظور بهره برداری از طرح مرمت و بهسازی مسجد جامع تاریخی محله مهرجرد، زادگاه آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری، مؤسس حوزه علمیه قم با قدردانی از خیرین و مردم که در مرمت و بهسازی این مسجد مشارکت داشته اند، به سیره و شخصیت موسس حوزه قماشاره کرد و گفت : این شخصیت بزرگ دینی که افتخار همه مردم استان یزد و شهرستان میبد است، از محله مهرجرد برخاسته است .

وی افزود : شخصیتی که در سیاه ترین قطعه تاریخ کشور ما از ایران به عراق مهاجرت و بعد از دستیابی به قله های بلند علم، حکمت، اخلاق و معرفت به ایران بازگشت و حیات جدیدی در حوزه به وجود آورد و مراجع و شخصیت های بزرگی و امام(ره) را پرورش داد .

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: به برکت علم، دانش، حکمت، مدیریت و عظمت ایشان بنیانی به نام حوزه قم بنا نهاده شد که امروز شاخ و برگ های درخت تناور آن در همه عالم انتشار پیدا کرده است.

امام جمعه میبد با بیان این که و مرحوم آیت الله حائری در قله حرکت بزرگ علمی در قرن اخیر است، ابراز داشت: شناسنامه همه ما در استان یزد، شهرستان میبد و محله مهرجرد، منور به نام آیت الله حائری است که عالم را متحول کرد و این قصه به مسجد، روحانیت، انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر بر می گردد.

*صرف۴۰۰ میلیون تومان کمکهای مردمی در مرمت مسجد تاریخی جامع مهرجرد

حجت الاسلام شهاب الدین وحیدی امام جماعت مسجد جامع تاریخی مهرجرد هم در ابتدای این مراسم گفت: مسجد جامع مهرجرد با بیش از 800 سال قدمت نیازمند حفظ و نگهداری است. 

وی با بیان اینکه این مسجد یک بار در سال 1357 هم بازسازی شده بود افزود : امروز هم برای حضور و رونق مسجد بعد از 40 سال نیاز به مرمت و بهسازی داشت که به صورت خیری و مشارکت مردم مهرجرد قریب به 400 میلیون تومان هزینه شده است.

دانش آموزان امیدهای آینده کشور هستند

آیت الله اعرافی همچنین در دیدار جمعی از نخبگان دانش آموز شهرستان میبد، دانش آموزان  را ستاره های درخشان و پرچم های برافراشته عزت ، افتخار و پیشرفت و تعالی کشور خواند و از خانواده ها، معلمان و مدیران آموزش و پرورش که حامیان و پشتیبانان اصلی این دانش آموزان هستند و راه را  برای ترقی آنها باز کرده اند، قدردانی کرد .

وی، روحیه عقب ننشستن در برابر ناملایمات را راز اصلی پیشرفت انسان های بزرگ دانست و افزود : آدم های موفق کسانی هستند که ضعف امکانات و کمبودها بهانه ای برای توقف آنها نمی شود و شما دانش آموزان برای پیشرفت باید از رسول مکرم اسلام(ص) الهام بگیرید .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، استعداد خوب را نعمتی الهی خواند و گفت : استعدادی به بار می نشیند که با اراده قوی و امید وافر همراه باشد و این اراده را در خودتان دائم تقویت کنید. 

آیت الله اعرافی با بیان این که استعداد مسئولیت ما را مضاعف می کند، گفت : کسانی که دارای استعدادهای ویژه هستند نباید در میانه راه متوقف شوند .

وی بر اخلاق و تواضع در کسب دانش تأکید کرد و گفت : شما دانش آموزان امیدهای آینده و ارکان حرکت علمی هستید که آینده کشور ، نظام و انقلاب و گفتمان الهی در دنیای جدید به این است که الگوی علمی و مترقی همراه با اخلاق و معنوی تولید کنیم.

در این دیدار، ۴۴ نفر از دانش آموزان استعدادهای درخشان و فرهنگسرای رشیقی شهرستان میبد که در فعالیت های پژوهشی از جمله جشنواره خوارزمی، علوم و فناوری های نانو، سلول های بنیادی، مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری، نجوم، اپلیکیشن نویسی اندروید، زیست جراحی، رباتیک و مسابقات آزمایشگاهی حائز رتبه های استانی، کشوری و منطقه ای شده بودند حضور یافتند که با اهدای لوح یادبود از آنان تقدیر شد.

افتتاح و  کلنگ زنی چند پروژه

آیت الله علیرضا اعرافی همچنین به همراه مسئولان شهرستان میبد، فاز اول مؤسسه قرآن و عترت حضرت معصومه (س) را افتتاح کرد.

این گزارش می افزاید: موسسه قران و عترت حضرت معصومه (س) میبد در زمینی به مساحت 800 متر مربع با زیربنای هزار و 200 متر مربع با 600 میلیون تومان به صورت صدرصد خیری ساخته شده است .

*کلنگ احاث پیست سوارکاری میبد به زمین زده شد

با حضور امام جمعه میبد و جمعی از مسئولین اداره ورزش و جوانان استان و علاقمندان و سوارکاران اسب، کلنگ پیست سوارکاری در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در شهرستان میبد به زمین زده شد .

بر اساس این گزارش، هزینه ساخت این مجموعه بزرگ که 10 میلیاردتومان براورد شده است از سوی خیرین میبدی در افق پنج ساله احداث می شود.

آیت الله اعرافی در آیین کلنگ زنی این مجموعه اظهار کرد: سلامت جامعه در راس همه امور است و برای سلامتی هم ورزش مهمترین عامل محسوب می شود و اسب دوانی بعنوان یک رشته ورزشی جنبه دینی هم دارد و باید به این ورزش در شهرستان رونق زیادی داد .

*کلنک زنی مدرسه ای در روستای محروم «درین» میبد

 با حضور امام جمعه میبد، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین و خیرین، کلنگ آموزشگاه چهار کلاسه علی بن ابی طالب(ع) در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع در روستای درین به زمین زده شد .

آیت الله اعرافی در این مراسم گفت: مسئولین باید رسیدگی به امور روستاها را در رأس برنامه های خود قرار دهند و امروز به برکت انقلاب اسلامی، روستاها دارای ظرفیت های خوب هستند که نیاز به توسعه و آبادانی بیشتری دارند تا سکونت پایداری را در مناطق روستایی شاهد باشیم .


وی، روستاها را مرکز تولید و خودکفایی دانست و افزود: با ایجاد زیرساخت های لازم در روستاها، می توان اقتصاد مقاومتی را در توسعه، اشتغال پایدار و تولید محصولات دامی و کشاورزی و پویایی و رونق اقتصادی رقم زد.

هم اکنون 19 دانش آموز در روستای گردشگری درین و در فاصله 50 کیلومتری تا مرکز شهرستان مشغول تحصیل هستند که با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان روستای درین به علت عدم آموزشگاه دوره متوسطه مجبور به ترک تحصیل می شوند، این آموزشگاه در روستای درین با کمک 350 میلیون تومانی از سوی خیرین تا سال تحصیلی آینده احداث می شود .

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha