چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حوزه مجازی تراث الانبیاء

حوزه/ اولین حوزه علمیه مجازی عراق توسط آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام در نجف اشرف افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اولین حوزه علمیه مجازی عراق توسط آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام در نجف اشرف افتتاح شد.

مرکز تبلیغات حرم مطهر حضرت عباس ضمن اعلام این خبر، نام آن را مرکز مجازی تحصیلات حوزوی "تراث الانبیاء" اعلام کرد که شیخ حسین الترابی مدیریت آن را بر عهده دارد.

شیخ الترابی درباره این مرکز گفت: ایده تاسیس این مرکز به خاطر افزایش درخواست های ما از خارج از عراق برای تحصیل در نجف اشرف بود و از سویی امکانی برای پاسخگوی به این نیازها وجود نداشت و ما تصمیم گرفتیم این مرکز را تاسیس کنیم تا متقاضیان بدون مهاجرت به نجف اشرف امکان تحصیلات حوزوی داشته باشند، به ویژه با توجه به اینکه بیشتر این درخواست ها از سوی بانوانی بود که با تازگی شیعه شده اند و مهاجرت آنها به عراق امری مشکل می باشد.

الترابی درباره مقرّ این حوزه مجازی گفت: به خاطر ارتباط معنوی با حوزه نجف اشرف و با توجه به قدمت هزار ساله این حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد الصافی تولیت آستان مقدس عباسی تصمیم گرفت این مرکز را در نجف اشرف افتتاح کند.

وی درباره نظام آموزشی این مرکز نیز گفت: نظام آموزشی مرکز تراث الانبیاء یک نظام داخلی است که در پایگاه رسمی آن توضیح داده شده و به طلبه این امکان را می دهد از داخل یا خارج عراق به تحصیل در آن بپردازد و علاوه بر این امکان تحصیل حضوری در محل مرکز در نجف اشرف نیز برای طلاب عراقی وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha