پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هجرت برای طلبه و روحانی يك ارزش است و طلبه بايد مهاجر الي الله باشد، گفت: اين افتخار نيست كه انسان در قم و مشهد باشد، در حالی که مدرسه علميه وطنش استاد و يا روستايش امام جماعت نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع طلاب استان اظهارداشت: اگر طلاب به قصد کسب مادیات و زرق و برق دنیوی به حوزه آمده اند باید بدانند که در اينجا از اين خبرها نيست و بهتر است جای دیگری دنبال مادیات و زرق و برق دنیوی باشند.

وی با بیان اینکه اگر هدف از طلبگی، امام جماعت یا منبری شدن است، بهتر است کسی به حوزه نیاید، افزود: طلبه باید با هدف مهاجر الی الله بودن به حوزه قدم بگذارد، زیرا شخصی که با اخلاص برای خداوند کار کند، ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت خوب زيستن و خوب مردن گفت: خوب زيستن در بي تكلفي و خوب مردن در تعلق نداشتن به دنیای فانی است.

وی با بیان اینکه  ابتدا باید همت طلبه‌ها این باشد که در راه خدا کار کنند، افزود: انسان هنگامی موفق است که در هر راهی که گام بر می دارد، چیزی جز خدا را در نظر نگیرد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: بیهوده رفتار کردن و زندگی کردن مورد رضایت خدا و امام زمان (عج) نیست، طلبه باید فکر کند در پایان زندگی‌اش به کجا می‌رسد و زندگی هدفمندی داشته باشد.

وی خطاب به طلاب گفت: نگذارید جوانیتان هدر برود و قدر آن را بدانید؛ طلاب باید بدانند که همت بلند داشتن در کارها جواب مي دهد و اگر انسان در زندگي همتش بلند باشد يقينا خداوند نیز او را یاری می کند كه به آرمانهايش برسد.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: امام علي عليه السلام در نهج البلاغه می فرمایند "قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ، ارزش هر كس به قدر همت اوست"، لذا ما بايد از اين فرمايش امیرالمومنین (ع) درس بگيريم و نگویيم كه درس بخوانيم كه فقط امام جماعت باشيم، بلكه بايد براي مرجعيت درس خواند تا حداقل به پايين تر از آن بتوان رسيد.

وی با بیان اینکه كسي كه همتش بيشتر باشد اوجش نیز بيشتر است، افزود: اين يكي از اهداف طلبگي است باید به آنچه خداوند متعال عنایت کرده شاكر باشيم ولي قانع نباشيم و همواره شکرگذار نعمت های الهی باشیم ولي توقف نكنيم و قانع نباشيم چون در علم قانع بودن معنایی ندارد و بايد در کسب دانش، حريص بود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه خداوند ما را براي زندگي بي درد سر خلق نكرده است، گفت: مومن بايد درد دين داشته باشد، اگر قرار است انسان به جايي برسد، وقتي عمري از او گذشت و بجايي نرسيد ديگر بجايي نمي رسد.

هجرت برای طلبه يك ارزش است

وی با بیان اینکه اين افتخار نيست كه انسان در قم و مشهد باشد، در حالی که مدرسه علميه وطنش استاد نداشته باشد يا روستايش امام جماعت نداشته باشد، خاطرنشان کرد: هجرت برای طلبه و روحانی يك ارزش است، طلبه بايد مهاجر الي الله باشد و نبايد دلش خوش باشد به شهريه اي كه مي گيرد و درسي كه مي خواند، بلكه بايد به وطن خود برگشته و از مردم دیار خود دست گيري كند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید عباس رضوی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    0 0
    از سخنان گهربار طلبه انقلاب ونویسنده وخطیب توانا و وامام جمعه محترم بجنور تشکر می کنیم