پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه لرستان از تحصیل هزار و ۳۸۹ طلبه در ۱۳مدرسه علمیه استان خبر داد و گفت: برای تربیت طلاب مهذب، توانمند و مبلغانی کارآمد، متولیان و اساتید باید با همت جهادی و اخلاص رسالت خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور، در دیدار مسئولان حوزه علمیه استان  لرستان با آیت الله شیخ عباسعلی صادقی، تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرّم آباد ، با اشاره به اینکه هزار و ۳۸۹ طلبه از پایه های ۱ تا ۱۰ در ۱۳ مدرسه علمیه استان به تحصیل شغول هستند، گفت: از این تعداد ۱۰۵ طلبه در مدرسه کمالیه خرّم آباد، دروس خارج از فقه و اصول را در محضر اساتید و بزرگان حوزه فرا می گیرند.

وی، توجه به ارتقاء برنامه های تهذیبی آموزشی و همچنین تقویت زیر ساخت های کمی و کیفی در مدارس علمیه را از جمله برنامه های مدیریت حوزه علمیه استان برشمرد و تصریح کرد: با بازدید دوره ای از مدارس و نشست با کادر علمی آموزشیاساتید و طلاب مدارس علمیه تلاش می شود نقاط قوت مدارس تقویت و نقاط ضعف نیز بررسی و مرتفع شود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به ضرورت برنامه های تهذیبی برای تربیت طلابی مهذب و توانمند، گفت: با برنامه ریزی و هدفمند نمودن به روز و مستمر برنامه های تهذیبی تلاش می شود در جهت تهذیب روز افزون برای تربیت طلاب گام برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین  میناپور همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت بحث پژوهش در مدارس علمیه و کاربردی نمودن پژوهش در حوزه، افزود: با طراحی و افزایش شور و انگیزه در بین طلاب تلاش می شود گام های ارزشمندی در خصوص نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین طلاب برداشته شود و شاهد رشد و شکوفایی تحقیق و پژوهش در بین مدارس علمیه استان لرستان باشیم.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه استان لرستان از ابتدای امسال تاکنون،برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس، برگزاری کارگاه های تهذیب، برگزاری کارگاه های تلبس با عنوان جشن معرفت و ... را از جمله برنامه های اجرایی مدیریت استان برشمرد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان تاکید کرد: برای تربیت طلاب مهذب، توانمند و مبلغانی کارآمد، متولیان و اساتید باید با همت جهادی و اخلاص رسالت خود را انجام دهند تا سربازانی شایسته برای اشاعه دین مبین اسلام و مکتب تشیع تربیت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha