سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: ۹دی جزو ایام الهی است که پر از عبرت است؛ عبرت هایی که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم و آنها را برای دیگران یادآور شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت در سالن محراب حرم مطهر گفت: 9 دی و 19 دی، هر دو از شعائر انقلاب، با هویت دینی  و تبعیت از ولایت فقیه است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام با اشاره به لزوم شعائر گفت: شعائر هیچ گاه، نباید فراموش شوند و حفظ آن نشانه تقواست و پاس نداشتن آن نشانه بی تقوایی و بی ایمانیست.
وی افزود: 19 دی ماه، مبدأ  حرکت های زیادی در نهضت امام خمینی(ره) بود که قمی های با بصیرت و پناه بردن طلاب به بیوت مراجع تقلید، آن را شکل داد و در این عرصه، آیت الله العظمی نوری همدانی نقشی تأثیرگذار و مهم داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره 9 دی گفت: این روز، جزو ایام الهی است که پر از عبرت است؛ عبرت هایی که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم و آنها را برای دیگران یادآور شویم. فتنه ای که پیش از حرکت عظیم 9دی در جریان بود، ممکن است در آینده ظواهری متفاوت به خود بگیرد و با ظاهری جدید دوباره خودنمایی کند، از این رو عبرت های موجود در این یوم الله، می تواند جلوی بروز فتنه های مختلف را بگیرد.
وی شناخت ریشه ها و منشأ فتنه 88 را ضروری عنوان کرد و گفت: اساس و ریشه این فتنه، در امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بود؛ از این رو نباید بگذاریم ریشه ها و جریان های اصلی این فتنه با جریان های رسانه ای، رو به فراموشی سپرده شود.
امام جمعه قم با بیان این که در 9 دی، نباید این روز بزرگ را محدود به سخن گفتن از افراد و اشخاص نمود، گفت: در فتنه ها افراد می آیند و می روند یا منزوی می شوند، ولی فتنه همچنان باقی می ماند و با اشکال مختلف بروز و ظهور می یابد؛ در این روز باید ریشه و اساس فتنه ها برای مردم تبیین گردد.
وی هدف از 9دی و 19 دی را بصیرت افزایی عنوان کرد و گفت: این مراسم نباید به بحث های مقطعی  و مربوط به جریان خاصی باشد، بلکه باید به بصیرت افزایی همه مردم و خواص منهی گردد. اگر بخواهیم آحاد مردم در این حرکت همراه شوند، نباید بر اشخاص و افراد تمرکز کرد، چراکه ممکن است این کار موجب دو قطبی شدن شود. دو قطبی شدن آسیبی جدی در حرکت های انقلابی است، مسئله ای که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشته اند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام در ادامه به شرکت نکردن برخی مسئولان در برخی از شهرها در آیین بزرگ 9 دی اشاره کرد و گفت: این رفتار، مسئله ای نگران کننده است، چراکه مسئولان باید سردرمداران بزرگداشت این شعائر الهی باشند؛ البته اجرای درست مراسم 9دی، نقش اساسی در همراهی یکپارچه مردم و مسئولان خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم نباید تبدیل به جریان خاصی شود و مردم گمان کنند این جریان امروز بر سر قدرت است، از این رو به دنبال انجام حرکتی نمادین است، بلکه با مدیریت درست آن، مردم باید مشاهده کنند، بزرگداشت قیام 9 دی، حرکتی دینی و انقلابی است؛ در این صورت شاهد برگزاری با شکوه تر آن خواهیم بود و این مسئله موجب می شود بصیرت افزایی آن نیز مضاعف گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha