شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دهقانچناری

حوزه/ حجت الاسلام دهقان چناری در کرسی آزاداندیشی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد، با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی، گفت: خانواده‌ ها باید سطح سواد رسانه ای خود را بالا برده و بدانند که دشمن هرگز خیر ما را نمی خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری، در کرسی آزاد اندیشی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد که با موضوع «شبکه های اجتماعی، فرصت یا معضل» برگزار شد، اظهار کرد: در قدیم ارتباط و دیدار با یکدیگر به صورت چهره به چهره صورت می گرفت، ولی بعدها به تدریج رادیو، تلویزیون، ماهواره و شبکه های اجتماعی روی کار آمدند.

وی با توجه به ویژگی‌های عصر ارتباطات افزود: ما در عصری زندگی می کنیم که اطلاعات به صورت پراکنده در اختیار همه هست؛ لذا خانواده‌ ها باید سطح سواد رسانه ای خود را  بالا برده و بدانند که دشمن هرگز خیر ما را نمی خواهد.

کارشناس مسائل تربیتی با اشاره به نقشه دشمن، خاطر نشان کرد: جهت حمله دشمن، اینک به سوی ما و جوانان ماست و نماد زندگی غربی یک نماد مردگی و بهره جنسی است و باید گفت، غرب و شرق، زندگی موفقی ندارند که مورد هدف قرار بگیرند.

حجت الاسلام دهقان چناری با مطرح کردن نظریه همسان سازی آئینی، ابراز کرد: هدف آن‌ها از مطرح کردن چنین نظریه‌ای این است که در دنیا یک دین، یک مکتب و یک آداب و رسوم داشته باشیم؛ یعنی تشتّت در آئین، مذهب و مکتب نباشد و همه این‌ها دست کسانی باشد که صاحبان قدرت هستند وهدف این همسان سازی بی حسی و بی تفاوتی حتی در خانواده‌های مذهبی است.

کارشناس مسائل تربیتی ضمن تأکید بر استفاده درست و به جا از اینترنت و موبایل تصریح کرد: اگر کسی بیش از دو ساعت با موبایل خود کار کند، او در واقع یک معتاد به موبایل است.

*«تغییر شخصیت» و «تنهایی جمعی» از آسیب های شبکه های اجتماعی

 حجت الاسلام دهقان چناری ادامه داد: دومین آسیب شبکه‌های اجتماعی، «تغییر شخصیت»‌هاست؛ چرا که شخصیت یک انسان را می توان از راه گویش، پوشش و آراستگی پی برد.

وی، «تنهایی جمعی»، را آسیب مخرب دیگر عضویت در این شبکه‌های اجتماعی دانست و اظهارکرد:  فرزند شما دوست دارد همیشه تنها باشد و از شرکت در جمع‌ها گریزان است و از دیگر آسیب‌ها، رسیدن بچه‌ها به بلوغ زودرس است که تأثیرات بسیار سوئی را بر جسم و روان فرزند می گذارد.

کارشناس مسائل تربیتی تصریح کرد: البته در این میان، محیط جغرافیایی، تغذیه ای بد از جمله  خوردن فست فودها و نقش رسانه در زندگی، بر بلوغ زودرس فرزندان تاثیرات سوء دارد.

حجت الاسلام دهقان چناری در پایان به فرصت های شبکه های اجتماعی نیز اشاره کرد و اظهارداشت: استفاده سریع و رساندن اطلاعات درزمان کم به تعداد زیادی از افراد و بهره گیری برای نشر اطلاعات معتبر و مفید از فرصتهای شبکه های اجتماعی هستند.


انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha