پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
انتخاب نام فرزند

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: نامگذاری فرزندان براساس نام های مکتب ناب اسلامی و زیبا وظیفه هر مسلمانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در دیدار مسئولان اداره کل ثبت احوال استان به مناسبت هفته ثبت احوال، اظهار داشت: بر هر مسلمانی واجب است اسم های زیبا و براساس مکتب ناب اسلام را برای فرزندان خود انتخاب کند.

وی افزود: همانگونه که خداوند در قرآن کریم می فرماید:«وله الاسماء الحسنی»یعنی خداوند دارای زیباترین اسم هاست، در نتیجه زیبایی ها را نیز دوست دارد و بر هر مسلمانی واجب است اسم های زیبا و براساس مکتب ناب اسلام را برای فرزندان خود انتخاب کند، چرا که تولید اسامی زیبا، فرهنگ جامعه را زیبا می کند.

امام جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی برای برنامه ریزی های کلان دولتمردان و خدمت رسانی بهتر به جامعه از اهمیت ويژه ای برخوردار است، گفت: ارائه آمار دقیق چه از نظر تولد، وفات، مسکن و ... برای مدیریت هرچه بهتر منابع و سرمایه گذاری های مختلف امری لازم است و در ساماندهی جامعه نقش بسزایی دارد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: اگر آماردهی و آمارگیری ها به  واقعیت نزدیک نباشد، ناگزیر برنامه ریزی های مسئولان نظام ابتر خواهد ماند.

وی بیان داشت: کار در ادارات ثبت احوال براساس وظیفه خطیری که دارد، یک کار فرهنگی است و در راستای فرهنگ سازی نیز می تواند مؤثر واقع شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ثبت احوال سنگ زیرین ارتباط انسان ها با یکدیگر را پایه گذاری می کند، چرا که اگر هر فرد دارای اسم نباشد؛ هیچ یک از افراد نمی توانند با هم ارتباط کلامی و اجتماعی برقرار کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha