شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله عبدالنبی نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، با تاکید بر این که علم بدون دین و اخلاق خطرناک است، گفت: در نظام توحیدی هیچ عبادتی بالا تر از علم آموزی نیست .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» ازکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی در دیدار با مدیر و معلمین نهضت سواد آموزی شهرستان کاشان،  با اشاره به اینکه درنظام هستی هیچ چیزی بالاتر از علم نیست، گفت: با توجه به اینکه عالم بودن یکی از صفات برجسته خداوند می باشد، لذا پروردگار عالمیان پیامبران و ائمه اطهار(ع) را به عنوان نمایندگان خود به منظور تعلیم وتربیت مردم فرستاد.

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به این که اسلام اهمیت ویژه ای برای علم قائل است، یاد آورشد : اگر یک اسیر نظامی فردی را آموزش دهد درقبال زحماتش پاداش داده می شود .

امام جمعه کاشان با اشاره به  درنظام توحیدی هیچ عبادتی بالا تراز علم آموزی نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از کارها ازنگاه توحیدی آموزش دادن افراد بی سواد است، لذا آموزش حتی یک نفر ثواب بسیار فراوانی دارد.

آیت الله نمازی گفت: اگر علم نبود تمام تجهیزات، سلاح های جنگی و زیر دریایی های تولید نمی شد، لذا برای این که به این گونه ابزارها مجهز شویم باید علم بیاموزیم؛ البته علم بدون دین و اخلاق هم به تنهایی خطرناک است.

محمود خدمتی، مدیر آموزش وپرورش کاشان، نیز درابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی درشهرستان کاشان، سواد آموزی را بالاتر از مسکن وبهداشت دانست و گفت: لازمه عدالت اجتماعی باسواد شدن جامعه است.

خدمتی عقب ماندگی  فرهنگی و سواد آموزی را یکی از ظلم های رژیم پهلوی عنوان و به ریشه کنی بی سوادی پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: 50 درصد جمعیت در دوران طاغوت بی سواد بودند که با وقوع پیروزی انقلاب اسلامی، درحال حاضر بیش از 95 درصد  جمعیت کشور باسواد  شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha