جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد رضا صالحیان

حوزه/ پاسداشت حماسه ۹ دی، تجلیل از هوشیاری و بصیرت مردم ایران است، ما باید بصیرت و ولایتمداری را به رخ جهان بکشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری هفتمین سالگرد حماسه 9 دی امسال، اظهار کرد: فتنه موضوع محدود و منحصر به دوران معاصر نیست.

وی با بیان اینکه فتنه را باید در تاریخ اسلام جستجو کرد، بیشترین  فتنه در زمان امام علی(ع) بوده، تصریح کرد:  فتنه جمل و فتنه بالا رفتن قرآن بر سر نیزه  ها و فتنه سقیفه همگی مصادیق فتنه در تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام صالحیان با بیان این مطلب که دشمن با اصل ولایت فقیه و نظام اسلامی در فتنه 88 مخالف بود، عنوان کرد: هدف و تفکر ما به وجود آوردن بیداری اسلامی در بین کشورهای اسلامی دنیا است.

وی با تاکید براینکه فتنه 88 و فتنه گران  نیزبنا داشتند  که نظام جمهور یاسلامی ایران را در یک قدمی پیروزی  بزرگ زمین گیر کنند، گفت:  فتنه 88 از نظر فکری و مالی در خارج از کشور پشتیبانی شد.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان با اشاره به رخداد حماسه بزرگ مردم در روز نهم دی، افزود: مردم در فتنه 88 ارزش های اسلامی خود را در معرض خطر دیدند و براین اساس پا در میدان مقابله با فتنه گران گذاشتند، براین منطق هوشیاری مردم و بصیرت مردم ایران هدف از پاسداشت حماسه 9دی است.

حجت الاسلام صالحیان تصریح کرد: ما باید بصیرت و ولایتمداری مردم ایران را به رخ  جهان بکشیم و هرساله باشکوه تر از گذشته برگزار کنیم، بحث تحلیلی، عقیدتی و تاریخی پیرامون موضوع فتنه 88 و حماسه 9دی توسط مبلغین باید بیش از گذشته صورت گیرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha