پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سفیران هدایت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت امیرالمومنین (ع) خرّم آباد از تحصیل ۹۰ طلبه در این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام محمد صدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرّم آباد، با اشاره به اینکه مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) سفیران هدایت خرّم آباد در سال ۱۳۹۰ و به همت مرحوم آیت الله سید یدالله صدری تاسیس شد، اظهار داشت: این مدرسه در زمینی به مساحت هزار متر مربع و در ۳ طبقه، برای تحصیل طلاب در علوم حوزوی به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۰ طلبه در سطح ۲ حوزه در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد، بیش از ۴۰ نفر، خوابگاهی هستند.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) خرّم آباد خاطرنشان کرد: در این مدرسه قریب به ۱۰ استاد تمام وقت، پاره وقت و کادر علمی آموزشی به امر تدریس طلاب مشغول هستند.

حجت الاسلام صدری با بیان اینکه در این مدرسه تبلیغ بصورت تخصصی به طلاب ارائه می‌شود خاطر نشان کرد: در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) (سفیران هدایت)، طلاب، علاوه بر آموزش دروس عمومی و تخصصی حوزه، دروس دیگری همچون مخاطب‌شناسی، اخلاق امام جماعت، اخلاق فردی و اجتماعی مبلغ، اخلاق منبر، روان‌شناسی برخورد با نوجوان و جوانان، فن بیان و... را بصورت تخصصی فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰ طلبه این مدرسه به عنوان امام جماعت در مساجد شهری و روستایی، حلقات صالحین، هیئات مذهبی و... مشغول به تبلیغ آموزه‌های دین مبین اسلام و مکتب تشیع هستند، یادآور شد: برنامه‌های قرآنی، مهدویت و نهج البلاغه بصورت روزانه برای طلاب این مدرسه در حال برگزاری است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) خرم آباد در پایان با اشاره به اینکه به منظور انس با قرآن کریم و بهره گیری دانش قرآنی برای طلاب، برنامه‌های روان خوانی، تفسیر و تجوید برای طلاب ارائه می‌شود، افزود: با آموزش های موجود، طلاب این مدرسه پس از فارغ التحصیلی می‌توانند ۱۵ جزء اول قرآن را تفسیر نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha