جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حکیم

حوزه/ آیت الله سید محمد سعید حکیم گفتند: در طول تاریخ، گاهی مبلغین و عموم مومنین در سختی و تنگنا قرار داشتند و با گرسنگی و ستم و تجاوز حاکمان ستم پیشه مواجه بودند و در برخی اوقات مورد تمسخر بعضی از مردم قرار می گرفتند؛ اما این امور آنان را از عمل به واجبات باز نداشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از مؤسسه حمایت از خانواده شهدا و مجروحین وابسته به مرحوم آیت الله سید محمد باقر حکیم  و گروه دیگری از طلاب علوم دینی از موسسه "وارث الانبیا" وابسته به آستان مقدس حسینی با حضرت آیت الله حکیم از مراجع تقلید مقیم نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار از نهادهای حقوق بشری و حامیان بسیج مردمی، مجروحین و خانواده های شهدا قدردانی کردند و از مردم خواستند تا به این امور بیشتر توجه کنند و در جهت خدمت به تمامی نیازمندان به صورت فردی و اجتماعی اقدام نمایند.

ایشان هم چنین بر راستی و اخلاص در عمل و ایمان راسخ به خداوند متعال تاکید کردند و خواستار دوری از ریاکاری و نمایاندن آن در رسانه ها شدند و گفتند: عمل باید تنها برای خدای تعالی انجام گیرد.

معظم له در سخنان خود اشاره کردند: نهادهای شیعی در کار و تلاش در زمینه های عام المنفعه و دوری از سود، جاه طلبی و تملق با نهادهای دیگر تفاوت دارند؛ چرا که این نهادها در یک جهان و دنیای متفاوت هستند و با احساسات و عواطف انسانی که از سیره اهل البیت (علیهم السلام) گرفته شده، در ارتباطند.

آیت الله حکیم گفتند: در طول تاریخ، گاهی علمای دینی، طلاب، مبلغین و عموم مومنین در سختی و تنگنا قرار داشتند و با گرسنگی و ستم و تجاوز حاکمان ستم پیشه مواجه بودند و در برخی اوقات مورد تمسخر بعضی از مردم قرار می گرفتند؛ اما این امور آنان را از عمل به واجبات باز نداشت. لذا توجه کنیم که باید برای فعالیت های تبلیغی در برابر دشواری ها ایستاد و سختی های امر  تبلیغ را به جان خرید.

ایشان با اشاره به آیه ۱۲۱ سوره توبه که به آیه «نفر» معروف است گفتند: بر این اساس افراد باید برای یادگیری و تبلیغ دین خدا دست به هجرت بزنند و در این راه پایداری از خود به خرج دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha