سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدارس علمیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهرستان بشرویه گفت: حوزه های علمیه بایستی ضمن حفظ روش های مثبت سنتی، به دنبال ارتقاء شیوه های آموزشی و پژوهشی باشند.

حجت الاسلام علی اصغر نیساری، در  گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، با اشاره به نقش و اهداف حوزه های علمیه در  جامعه، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که حوزه های علمیه همان اهدافی را که پیامبران دنبال می کردند، دنبال می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه علماء وحوزه های علمیه در امر تبلیغ و به وجود آوردن جامعه دینی وارثان انبیاء هستند، همان اهدافی که برای اولیاء الله تبیین شده، به عهده حوزه های علمیه است.

 مدیر مدرسه علمیه بشرویه، هدایت دینی واخلاقی جامعه، ترویج فرهنگ وهویت دینی وپاسداری بی قید وشرط از اسلام را، از مهمترین اهداف حوزه های علمیه برشمرد.

حجت الاسلام نیساری بیان کرد: تلاش در جهت اسلامی کردن علوم انسانی در رشته هایی مثل روانشناسی وجامعه شناسی وهمچنین پرورش مجتهد جهت استنباط احکام شرعی از دیگر اهداف حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به این که باتوجه به این موضوع که جامعه همواره در حال تغییر و تحول است و حوزه های علمیه هم که مرجع فکری ، سیاسی و اجتماعی مردم هستند، تحول در آن، یک امر اجتناب ناپذیر است، یادآور شد: برای تحول در حوزه باید اول از همه دنبال جذب نیروهای جوان انقلابی بود.

 حجت الاسلام نیساری با بیان این که حوزه ضمن حفظ روشهای مثبت سنتی در مدارس علمیه، باید دنبال ارتقاء شیوه های آموزشی وپژوهشی باشد ، تاکید کرد: حوزه های علمیه بایستی آینده نگر باشند.

 مدیر مدرسه علمیه بشرویه متذکر شد: مدارس علمیه باید به فکر مطالبات جدید و نو همچون فقه حکومتی ، نظام سازی و پاسخگویی به مطالبات سیاسی و اجتماعی مردم در جامعه باشند.

حجت الاسلام نیساری با اشاره به حوزه علمیه خراسان جنوبی عنوان کرد: حوزه علمیه استان هم جزئی از ظرفیت عظیم حوزهای علمیه را تشکیل می دهد پس همان شانیت واهدافی راکه حوزه های علمیه شیعی دارند را باید دنبال کنند.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه استان بایستی از تجربیات دیگر حوزها بهره مند شده و به دنبال شناسایی نقاط قوت جهت تقویت و همچنین شناسایی نقاط ضعف جهت بر طرف کردن آنها باشد.

انتهای  خبر/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha