پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با تاکید بر این که راهبری جهاد علمی بر عهده حوزه های علمیه و روحانیت است، از راه اندازی پژوهشکده تخصصی حوزه علمیه خوزستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در نخستین دوره دانش‌افزایی پژوهشی اساتید حوزه اهواز، با بیان اینکه امروزه امکانات بسیار خوبی در حوزه‌های علمیه برای سربازان آقا امام زمان(عج) وجود دارد، اظهار داشت: هم‌اینک منابع بسیار ارزشمندی در بحث‌های فرهنگی برای طلاب حوزه‌های علمیه وجود دارد، اما متأسفانه مردم به‌عنوان ولی نعمتان ما که با وجوهات شرعی‌شان، حوزه‌های علمیه را اداره می‌کنند، در معرض خطرهای عظیم قرار گرفته‌اند.

*حوزویان با دست پر وارد عرصه فرهنگی شوند

وی با تأکید بر اینکه چشم امید مردم به حوزه های علمیه و روحانیت است، تصریح کرد: حل کردن بخش بسیار بزرگی از مشکلات و معضلات فرهنگی کشور، بر عهده حوزه‌های علمیه بوده و مردم از حوزویان انتظار دارند که با دست پر در عرصه‌های فرهنگی کشور ورود کرده و مشکلات را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگی، بیان داشت: امام خامنه‌ای، از چندین سال پیش در عرصه مبارزه جنگ نرم دستور جهاد داده و بارها این مهم را از حوزه‌های علمیه مطالبه کرده‌اند، اما متأسفانه طلاب و روحانیون آن‌طور که باید می‌درخشیدند، عمل نکرده و به همین علت نیز، با مشکلات عدیده فرهنگی روبرو هستیم که این مهم خطری برای جامعه حوزوی کشور است.

*جهان امروز دنیای فرصت‌ها و تهدیدهاست

مدیر حوزه علمیه خوزستان، دنیای امروز جهان را دنیای فرصت‌ها و تهدیدها خواند و اظهار داشت: امروز انسان می‌تواند با عملکرد خویش تهدیدها را به فرصت یا فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کند، پس این عکس‌العمل و واکنش روحانیون است که نقش تعیین کننده‌ای در جامعه فرهنگی کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهدا از تهدیدهای پیش رو، فرصتی برای نجات انقلاب اسلامی ساختند، گفت: اگر شهدا به سخنان ولایت‌فقیه لبیک نمی‌گفتند و با همه توان در جبهه‌های نبرد حاضر نمی‌شدند، امروز اثری از انقلاب اسلامی و تفکر انقلابی در هیچ کجای ایران نبود، به همین دلیل لازمه استمرار نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی، اقدام جهادی در زمینه جنگ فرهنگی است.

*راه‌اندازی پژوهشکده تخصصی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در ادامه با اشاره به راه‌اندازی پژوهشکده تخصصی حوزه علمیه خوزستان، تأکید کرد: إن‌شاءالله پس از افتتاح این پژوهشکده تخصصی، شاهد فعالیت‌های خوب علمی طلاب و روحانیون باشیم و با نگاهی مثبت به آینده که قطعاً باید منطقه جنوب کشور همراه با حوزه خلیج‌فارس را در بر بگیرد، بتوانیم با استفاده از پژوهشکده حوزه خوزستان، خدمات پژوهشی مطلوبی را به جامعه علمی کشور، ارائه کنیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود، گفت: جهاد علمی مقدسی که هم‌اکنون در نظام اسلامی به راه افتاده، قطعاً مقدمه‌ای برای جهاد بزرگ دوران ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) خواهد بود که راهبری این جهاد، بر عهده علما و فضلای حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha