شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مرتضی جعفری مبلغ عرصه فضای مجازی

حوزه/ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره کار با کودک و ارایه مفاهیم دینی با زبان کودکانه یکی از رسالت های مهم طلاب کار و کسب مهارت در زمینه کار با کودک و نوجوان است که امروزه جای خالی طلاب در این زمینه احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مرتضی جعفری، طلبه فعال در عرصه تبلیغ مجازی است که با بهره گیری از خلاقیت و توان علمی بالا و با مشارکت گروهی از طلاب فضای مجازی، توانسته، مخاطبان زیادی را با معارف اسلامی با زبان کودکانه همراه کند.

وی به خاطر تسلط با فضای کودک و نوجوان، از مبلغان  این عرصه محسوب می شود که چندین سال است فعالیت تبلیغی را در زمینه کودک و نوجوان ادامه می دهد.

گفت و گو با این فعال فضای مجازی را در ادامه می خوانیم.

*لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید از چه زمانی وارد عرصه تبلیغ شدید؟آیا شما گروه تبلیغی منسجم هم دارید؟

با سلام، ضمن عرض تبریک سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم لازم می دانم قبل از معرفی خود،گروه زیر گنبد طلا را خدمت همه فعالان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان معرفی نمایم.

گروه زیر گنبد طلا از اواسط سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده که از سرمایه های این گروه استفاده از اساتید و مربیان توانمند و متخصص کودک ونوجوان می باشد؛ اینجانب مرتضی جعفری به عنوان خادم و موسس گروه از طلاب فارغ التحصیل موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمت الله علیه و با سابقه ۱۰ سال فعالیت در حوزه کودک ونوجوان که از مهمترین های آن می توان به مسئول واحد کودک ونوجوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به مدت ۳سال، طراح و مجری خانه خورشید حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم حسنی علیه السلام و مسئول بخش کودک شهرک معارفی بهشت بانو، مسئول کانون فرهنگی رشد و.. اشاره کرد.

*به عنوان سرگروه زیر گنبد طلا در مورد تأسیس این گروه توضیح دهید و بفرمایید این انتخاب نام گنبد طلایی دلیل خاصی داشت؟

با توجه به انجام برنامه های متعدد با همکاری چند تن از اساتید و مربیان توانمند در سال های متوالی، به جهت تشکیلاتی کردن و نظم دهی به فعالیت ها، گروه آموزشی و تبلیغی زیر گنبد طلا را تاسیس کردیم.

وجه تسمیه زیر گنبد طلا، استعانت از ائمه اطهار علیهم السلام و همیشه آرزو داریم زیر سایه گنبد طلای معصومان علیهم السلام شاهد ارائه خدمات شایسته و ماندگار از این گروه باشیم.

* مختصری در مورد فعالیت ها تبلیغی و پیشینه علمی و پژوهشی گروه زیر گنبد طلا توضیح دهید؟

گروه زیر گنبد طلا در چند زمینه مشغول فعالیت است:

در بخش آموزش:

 برگزاری دوره های تربیت مربی و دانش افزایی مربیان کودک و نوجوان که تا الان بیش از ۴۵ دوره در سراسر کشور برگزار کرده است.

در بخش تبلیغی:

اجرای اردوهای دانش آموزی، جشن های تکلیف و قرآن مدارس و اجرای برنامه های مناسبتی ملی مذهبی در مدارس ، مهدها و موسسات قرآنی کشور؛

در بخش هنری:

در بخش تولیدات طراحی و تولید بازی هایی نظیر سودوکوی شهدا، دارت ، مار وپله و .. در بخش ارائه محتوا در سایت ، کانال و نرم افزار آنلاین زیر گنبد طلا مشغول فعالیت می باشد.

در بخش طراحی دکور و فضا سازی مهد ها و مراکز فرهنگی؛

در این بخش فعالیت های خوبی در زمینه جذابیت بخشی محیط های مهدکودک و اماکن مقدس من جمله طراحی خانه خورشید حرم شاه عبدالعظیم حسنی به صورت فضاسازی سه بعدی که به دست آیت الله ری شهری افتتاح و مورد استقبال قرار گرفت.

و این آمادگی رو داریم که در طراحی دکور و فضا سازی مهدها و مراکز فرهنگی با رویکرد مذهبی و شاد همکاری داشته باشیم.

* با توجه به توضیحات، شما نیز در قسمت طراحی و اجرای خانه خورشید حرم امامزداه  عبدالعظیم حسنی نیز مشارکت کرده اید، لطفا در این باره نیز توضیح بفرمایید؟

الحمدلله مفتخریم گروه زیر گنبد طلا خادم زائر کوچولو های حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم علیه السلام  می باشد. مراحل طراحی ، اجرای دکور و اجرای برنامه  خانه خورشید حرم مطهر شاه عبدالعظیم  در کارنامه گروه ثبت گردیده است.

این مجموعه شامل سه سالن می باشد که سالن اول شامل غرفه خلاقیت، غرفه دیجیتال و غرفه بازی و سرگرمی که با ظرافت خاص به تبین معارف اسلامی متناسب با این سن پرداخته می شود؛ سالن بعدی شامل فضای بزرگ برای برگزاری جُنگ شادی و نیز سالن سوم محیطی و فضای کاملا سنتی است بنام خانه مادربزرگه؛ برای بیان معارف به سبک قصه گویی از زبان پدربزرگ و مادربزرگ می باشد.

*به عنوان مبلغ فعال فضای مجازی، بگویید که چرا فضای مجازی را برای تبلیغ انتخاب و چگونه فعالیت تبلیغی خود را دراین فضا شروع نمودید؟

با توجه به اینکه یک مبلغ باید به امکانات روز مجهز باشد گروه فرهنگی تبلیغی زیرگنبد طلا با توجه به اهمیت دانش افزایی  مربیانی که در ۴۵ دوره با این گروه دوره تربیت مربی گذرانده اند سایت و کانالی و نرم افزار آنلاینی  را در فضای مجازی راه اندازی کرده که با ۶۰۰۰ مخاطب مرجع محتوایی مربیان در سراسر کشور است.

* بیشتر اعضای گروه زیر گنبد طلا  بیشتر از کدام قشر می باشد؟ و مختصری از خدماتی که تاکنون در این گروه انجام شده توضیح دهید؟

همه اعضای گروه، طلاب متخصص حوزه کودک ونوجوان هستند که می توان از حجج الاسلام جواد دارینی کارشناس ارشد تبلیغ و مربی دوره های تربیت مربی به عنوان مسئول روابط عمومی و محتوایی گروه، ابراهیم ابراهیمی به عنوان مسئول تولیدات و بازی های دینی و همچنین محمدرضا باقری طلبه برتر جشنواره علی اکبر به عنوان مسئول نمایشگاه، حسین متقی به عنوان مسئول انجمن هنری و دیجیتال گروه و سعید حیدرعلی به عنوان دبیر اجرایی سایت می توان نام برد.

*ظاهرا سایتی نیز به این عنوان دارید بفرمایید فعالیت های و خدمات این سایت چیست؟

مرجع محتوایی مربیان برای دسترسی به مطالب و محتواها در زمینه کودک و نوجوان می باشد؛ همچنین نرم افزار آنلاینی به این سایت مرتبط می باشد که مطالب را در سه بخش کودک هنرمند، مربی خلاق، و پدر و مادر خوب برای مخاطبین ارائه می دهد.

کانال تلگرامی نیز به سایت متصل می باشد که بیش از ۶ هزار نفر از طلاب و نیز مربیان مهد از مقالات و محتوا ها استفاده می کنند.

*در پایان اگر صحبتی دارید با مبلغان و طلابی که قصد دارند در این عرصه ورود کنند بفرمایید و لطفا آدرس سایت و کانال را برای کسانی که علاقمند به عضویت هستند، نام ببرید؟

با توجه به نیاز جامعه و کمبود محتوا و اجرای مناسب بصورت خاص ویژه این رده سنی مخاطب و تاکیدرهبری عزیز در باره کار با کودک و ارایه مفاهیم دینی با زبان کودکانه یکی از رسالت های مهم طلاب عزیز کار و کسب مهارت در زمینه کار با کودک و نوجوان است که امروزه جای خالی طلاب عزیز در این زمینه حس می شود.

کانال تلگرامی: https://telegram.me/zirgonbadtala

سایت: http://zirgonbadtala.com

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha