چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ علی الفتلاوی

حوزه/ با همکاری آستان مقدس حسینی و جمعیت تکنولوژی و اطلاعات عراق، سامانه اطلاعات یکپارچه کتابخانه های عراق راه اندازی می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کتابخانه آستان مقدس حسینی این روز ها خود را برای آغاز پروژه بزرگ فهرست واحد عراق و یکسان سازی کتابخانه های عراق آماده می کند. این پروژه قرار است با همکاری جمعیت تکنولوژی و اطلاعات عراق و با مشارکت تمام استان های عراق از جمله کردستان صورت بگیرد.

شیخ علی الفتلاوی از مسئولان آستان مقدس حسینی در این زمینه گفت: این پروژه از روز پنج شنبه آینده در سالن خاتم الانبیاء حرم مطهر امام حسین علیه السلام آغاز می شود و با راه اندازی آن کاربردان و متقاضیان کتاب می توانند عنوان کتاب، پایان نامه و نسخه خطی مورد نظر خود را در تمام کتابخانه های عراق جستجو کنند.

وی افزود: این فهرست با تمام کتابخانه های عمومی و خصوصی و آثار موجود در آنها در تمام استان ها مرتبط خواهد بود و خدمات این سیستم از طریق نظام مدیریت کتابخانه ها ارائه خواهد شد.

الفتلاوی خاطر نشان کرد: تمام فهرست های موجود کتابخانه های عراق بر اساس قواعد و ملاک های جهانی در این فهرست یکپارچه ادغام خواهد شد و این امکان را به محققان و پژوهشگران خواهد داد تا در کمترین زمان ممکن به منبع مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha