سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، پژوهش را پیش نیاز پویایی علمی حوزه های علمیه دانست و گفت: فرهنگ‌سازی پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و بزرگان بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: پژوهش و تحقیقات کاربردی باید به صورت عمیق در حوزه  نهادینه شود.

وی با تاکید بر احیای سابقه دیرینه پژوهش در حوزه علمیه، افزود: باید با ارائه رویکردهای نو در پژوهش بار دیگر سابقه دیرینه پژوهش در حوزه‌های علمیه احیا شود و برای محقق شدن این مهم بایستی روش‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه نظام‌مندتر شود. 

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و بزرگان بوده است، گفت: با انجام تحقیق و پژوهش، شاهد حوزه‌های علمیه پویا و بانشاط از لحاظ علمی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالاری مکی با تاکید بر اینکه باید طلاب در کنار درس و مباحثه باید بتوانند تولید علم داشته باشند، اظهار داشت: زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش فراهم شده و این امر مهم بیش از پیش جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه یکی از سنت‌های دیرینه آموزش در حوزه‌های علمیه توأم بودن آموزش، تحقیقات و پژوهش در ابعاد عمیق بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات حوزه‌های علمیه توأم بودن آموزش و پژوهش در تحصیل بوده است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha