جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی غفاری - حوزه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: طلاب باید فرهنگ سبک زندگی اسلامی را بر اساس آموزه های دینی و قرآنی در جامعه احیاء کنند، چرا که متاسفانه وضعیت فرهنگی جامعه مناسب و در شان کشور اسلامی ایران نمی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در دوره آموزشی تفسیر قرآن کریم، بیان کرد: دوره عالی تربیت مربی مهارت بیان تفسیر قرآن کریم با موضوع " روش فرهنگ سازی پوشش در قرآن کریم" برای فارغ التحصیلان مقطع 3(کارشناسی ارشد) رشته تفسیر و علوم قرآنی جهت  تقویت نیروهای انسانی در دستگاههای متولی فرهنگ دینی و نهادینه سازی فرهنگ صحیح پوشش اسلامی برگزار گردید.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: با توجه به این که سپاه و حوزه دو مولود انقلاب می باشند، لذا باید به عنوان فرزندان انقلاب در جهت تبیین و توسعه ارزش های دینی و قرآنی  با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: حوزه های علمیه و علوم دینی دارای ظرفیت و قابلیت بالایی می باشند؛ بنابراین طلاب حوزه های علمیه باید در جهت ترویج فرهنگ اسلامی به خصوص در زمینه قرآنی در جامعه همت مضاعف داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری اظهار کرد: یکی از وظایف حوزه ها، کادرپروری و تربیت افراد توانمند در زمینه های مختلف فرهنگی، قرآنی و تحویل آنها به جامعه می باشد تا در سازمانها و نهادهای مختلف به امر تعلیم و تربیت، پژوهش، تالیف بپردازند.

وی گفت: نظر به این که فرهنگ، نمود باورها، ارزشها و اعتقاداتی است که در رفتار عمومی جامعه تاثیر گذار است، لذا شما طلابی که به صورت تخصصی در رشته تفسیر علوم قرآنی تحصیل می کنید، باید سعی نموده تا فرهنگ سبک زندگی اسلامی را بر اساس آموزه های دینی و قرآنی در جامعه احیاء نمایید؛ چرا که متاسفانه وضعیت فرهنگی جامعه مناسب و در خور کشور اسلامی ایران نمی باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: شما طلاب تلاش کنید با پژوهش و واکاوی در علوم دینی، انگیزه هایتان را تعمیق داده و به آسیب شناسی در امور مختلف فرهنگی، اجتماعی و...بپردازید؛ همچنین دین را به همان صورت زیبایی که است به مردم جلوه دهید تا دیگران را جذب دین مبین اسلام نمائید.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha