جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تربیت کودکان توسط داعش

حوزه / اخیرا شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کردند که یکی از اعضای سابق جبهه النصره به نام "عبد الرحمن شداد" دختر ۹ ساله خود را برای انتحار در دمشق، تشویق می کند و کودک خود را به مسلخ می فرستد که بیانگر جهالت و قساوت این پدر است...

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، اخیرا پایگاه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کردند که در آن یکی از اعضای سابق جبهه النصره به نام "عبد الرحمن شداد" از این که دختر بچه 9ساله خود را در یک عملیات انتحاری از دست داده است افتخار می کند. دختر 9 ساله وی که فاطمه نام داشت هفته گذشته در یک مرکز پلیس در دمشق با انجام عملیات انتحاری  خودش را منفجر می کند.

در قسمتی از این فیلم شداد کنار دو دخترش اسلام (7ساله) و فاطمه نشسته است و پرچم جبهه "فتح الشام" ( اسم قبلی النصره) پشت سر آنها مشخص است.

این فیلم گفتگویی است بین شداد و دو دخترش. پدر از فاطمه می پرسد "عازم کجا هستی؟" فاطمه می گوید: "می خواهم در دمشق عملیات استشهادی انجام دهم." پدر می پرسد "در دمشق ؟ تو هنوز کوچکی و فقط 9سال داری چرا این کار را به مردها نمی سپاری؟" و خودش جواب می دهد "مردها فرار کرده اند با اتوبوس های سبز رنگ." اشاره به اتوبوس های سبزرنگی که به وسیله آنها از جانب حکومت سوریه عملیات تخلیه تروریست های مسلح حلب به مناطق تحت سیطره معارضان سوریه  انجام شد.

سپس این تروریست از دخترش می پرسد "آیا دوست داری خودت را تسلیم کنی تا کفار(!) تو را بکشند و به تو تجاوز کنند؟" دختر جواب می دهد " نه" سپس به دخترش می گوید" دوست داری آنها را نابود کنی دین ما دین عزت است."

در یک فیلم دیگر شداد می گوید دخترش فاطمه دفعه اول خودش را منفجر نکرده است و توضیح می دهد چون تعداد نیروهای پلیس سوری که قرار بود منفجر شوند کم بوده است اما وقتی در روز بعد او را برای عملیات می فرستد و باز هم تعداد کافی را نمی یابد دختر این بار نمی پذیرد که به خانه برگردد و اصرار می کند که عملیات را انجام دهد زیرا می خواهد به ملاقات خداوند برود! سپس دختر بچه به سمت مرکز پلیس المیدان می رود و به گفته این تروریست، بعد از 2 ساعت از زمانی که دخترش از او جدا شد انفجار در مقابل مرکز پلیس المیدان رخ می دهد.

وجود فقر فکری و معرفتی و سوء استفاده سران تکفیری ها  از این فقر

طبق تحقیقات علمی، احساس و عاطفه مادر بسیار بیشتر از پدر است اما در مورد قربانی فاطمه، نه تنها عاطفه مادری وجود ندارد بکله کمترین حد از عاطفه نزد مادرهای سایر موجودات نیز دیده نمی شود. در قسمتی دیگر از فیلم مادر این دو دختر نمایش داده می شود که  قبل از عملیات انتحاری دمشق با آنها خداحافظی میکند و می گوید "صبور باشید و با صبرتان بر دشمن غلبه کنید" زمانی که همسرش از وی در باره علت فرستادن فرزندانش به جهاد می پرسد می گوید" مساله جهاد کوچک و بزرگ نمی شناسد جهاد بر تمام مسلمان فرض و واجب است"

یک بام و دو هوای تکفیری ها در امر جهاد و مبارزه

به نظر می رسد مشکل ناآگاهی و فقر معرفتی دینی در والدین این دختر بچه که خودش را در عملیات انتحاری نابود کرد همین مشکل در اغلب افراد این گروه های تروریستی وجود دارد و رهبران آن ها به سبب همین ناآگاهی و فقر معرفتی، ذهن آنها را به اسم دین به کنترل خود در می آورند . از طرف دیگر این تفکر دچار تناقضی آشکار است چرا که مبارزه علیه هموطنان خود و کشتار آنها را جهاد می نامند اما مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی را جهاد نمی دانند بلکه بسیاری از افراد جبهه النصره که پدر این دختر بچه عضو آن است برای معالجه به این اسرائیل می روند و در امور نظامی نیز با هم همکاری دارند.

داعش بعد از تسلط بر موصل در سال 2014 پایگاه هایی نظامی مخصوص تربیت کودکان تاسیس کرد و اسم آنها را فرزندان خلافت گذاشت. این کودکان از کشورهای مختلف از جمله عراق بودند . داعش کودکان 6 تا 16 ساله را جذب می کند و تعالیم دینی مختلف بر اساس ایدئولوژی افراطی خود را به آنها آموزش می دهد و معمولا این پایگاه ها برای کودکان 11 تا 16 سال دوره های فیزیکی مانند فنون مبارزه آموزش شنا و دوره نظامی به منظور یادگیری استفاده از اسلحه برگزار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha