پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مجتبی داوودی / مسئول بسیج طلاب استان یزد

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان یزد، بصیرت و مشترکات بین شیعه و سنی را دو بال اتحاد در برابر توطئه دشمنان خواند و گفت: تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی ریشه اسلام را می زنند.

حجت الاسلام مجتبی داوودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، به چگونگی شکل گیری تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی و آسیب های آن در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: اصل ماجرای وحدت به انقلاب اسلامی و دیدگاه های امام خمینی(ره) باز می گردد که با این دیدگاه ها توانستند بسیاری از اهل تسنن در جهان را به خود علاقمند کنند، یکی از آن دیدگاه ها، وحدت بین شیعه و سنی بود.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) تاکید کردند که فلسطین بایستی از سیطره اشغالگران آزاد و به دست فلسطینیان اداره شود. و اینکه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند و با فراگیر شدن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در جهان، باعث شد تا اهل تسنن به سخنان امام (ره)یقین پیدا کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان یزد ادامه داد: دومین مسئله برائت بود که حضرت امام(ره)معتقد بودند که برائت را بایستی از مشرکین داشته باشیم و برائت را برای یزید زمان ، یعنی آمریکا و اسرائیل نام بردند و سبب شد تا فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به مکه برسد و سراسر جهان در آخرین روز ماه مبارک رمضان با یکدیگر این شعار  را سر دهند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی برای مقابله و از بین بردن این دیدگاه، بحث تکفیری ها را مطرح کردند به این شکل که گفتند بین شیعه و سنی هیچ وحدتی وجود ندارد و برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی ، تضاد های این دو مذهب را نمایان تر کردند. و بعد از آن دشمنان نظام فردی را به نام یاسر حبیب، از زندان های کویت آزاد کردند و به لندن فرستادند و با در اختیار گذاشتن شبکه های مختلف به این فرد ، توانستند اختلاف شیعه و سنی را به وسیله رسانه ها به جهانیان اعلام کنند.

حجت الاسلام داوودی افزود: پس از آن یاسر الحبیب، اهانت های بسیاری را به شیعه و سنی کرد و عده ای از اهل تسنن برای مقام معظم رهبری نامه ای را نوشتند و رهبر انقلاب در پاسخ  آنان فرمودند: تشیعی که از انگلستان و اروپا باشد، تشیع اسلامی و حقیقی نیست و آنها همان آمریکای هایی هستند که به دنبال برهم زدن وحدت بین شیعه و سنی می باشند. و دشمنان اسلام و نظام اسلامی می دانند که اگر مسلمانان جهان با یکدیگر متحد شوند به هیچ یک از اهداف شوم خود دست نخواهند یافت بهمین علت به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان یزد در پایان به نقش روحانیون در حفظ و استحکام وحدت بین شیعه و سنی اشاره کرد و اذعان داشت: روحانیون در صحبت های خود با مردم در خصوص اهمیت وحدت شیعه و سنی به تاکید بسیار داشته باشند و  تا با بصیرت و مشترکات بسیاری که در بین شیعه و سنی وجود دارد بتوانیم که این وحدت و انسجام را در کشور حفظ کنیم .

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha