پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبک زندگی قرآنی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس ،همه اعمال و خواسته های ما باید مطیع و فرمانبردار عقل و در مسیر دستورالعمل های موجود در قرآن و احادیث باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم راحله غلامرضایی، مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس در نشست اخلاقی طلاب این مدرسه بیان کرد: یکی از نکات اخلاقی که ائمه اطهار علیهم اسلام برای مردم جامعه به خصوص زنان تاکید داشته اند، بحث عفاف می باشد؛و  امیر المومنین (ع) در این خصوص  میفرماید "  أفضَلُ العِبادة شَیءٌ واحد و هو العفاف" یعنی عفت به معنای این است که همه خواسته های ما باید مطیع و فرمانبردار عقل و در مسیر دستورالعمل های موجودی در  قرآن و احادیث باشد.

وی ادامه داد: نظام خلقت بر چهار پایه استوار بوده که اولین و اساسی ترین پایه آن وحدت می باشد؛ یعنی همه موجودات و مخلوقات با هماهنگی و بر اساس یک قانون خاص بنا شده که این قانون در سوره اعراف آیه 89 به این صورت آمده است که " نزلنا علیک الکتاب تبیاناً لکل شیءٍ و هدیً و رحمةً و بشری للمسلمین"

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس در ادامه تصریح کرد: دومین پایه نظام خلقت،  هدایت به معنای  احساس مسئولیت و وظیفه نسبت به دیگران است.

وی تاکید کرد: سومین پایه، عدل است؛ به این معنا که هر یک از افراد بشر، وظایف خاص خود را دارند و هر کس از قانون مسئولیت خود خارج گردد، هلاک می شود؛ و قطعا فقدان این امر در جامع سبب به هم خوردگی کل نظام خواهد شد.

غلامرضائی خاطر نشان کرد: آخرین پایه نظام خلقت، وجود تفاوت ها می باشد و  قطعا اگر تفاوت در نظام خلقت نبوده و یکنواختی در جوامع حاکم بود زندگی ساری و جاری واین گونه لذت بخش نبود.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha