جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر لزوم حفظ اخلاص در تبليغ دين تأکيد کرد و گفت: اگر اخلاص در وجود يك مبلغ ديني حاكم شود، نصرت پروردگار که مصداق وعده الهي است براي جذب حداکثري آحاد جامعه به سمت معارف دين هم محقق مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران عصر امروز در جمع مبلغان دینی شرق استان در نکا با بيان اهميت و جايگاه تبليغ در گسترش و نشر معارف ديني و روشنگري مذهبي اظهار داشت: هدايت نفوس بشري در گرو عمل به دستورات و احکام ديني است و جز با عمل به آنها سعادت و کمال ممکن نيست و هرچقدر بتوانيم احکام دين را تبيين کنيم به همان ميزان موفق خواهيم شد.

وی بر لزوم حفظ اخلاص در تبليغ دين تأکيد کرد و گفت: اگر اخلاص در وجود يك مبلغ ديني حاكم شود، نصرت پروردگار که مصداق وعده الهي است براي جذب حداکثري آحاد جامعه به سمت معارف دين هم محقق مي‌شود.

حجت الاسلام صادقی، تبليغ را يك تكليف ديني براي طلاب و روحانیان بيان كرد و گفت: عقلانيت نیز يك ويژگي مهم در وجود يك عالم و مبلغ ديني است كه بايد به اقتضاي آن، جايگاه و منزلت خود را آنگونه که شايسته است، بشناسد و حفظ كند.

وی افزود: امروز تبليغ چهره به چهره مهم ترين عامل انتقال معارف ديني به مردم و آحاد جامعه است و اگر بتوانيم اين عقايد را به بهترين شکل و با استفاده از امکانات استعدادها و ذوق هنري به مردم منتقل کنيم موجب گرايش و جذب مردم خواهيم شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين‌که انبياء و اولياي الهي با تبليغ دين و ارزش هاي ديني هدايت و سعادت انسان را به ارمغان آورده‌اند، تصريح کرد: در عصر خاتميت اقتضا مي‌كند كه اين جايگاه رفيع انبياي الهي حفظ و در جهت تبليغ دين و دعوت مردم اقدام شود.

حجت الاسلام صادقی از مهم‏ترين عوامل موفقيت در تبليغ ديني، آگاهي و توانايي لازم ‏در بيان مسائل و موضوعات اسلامي دانست و بيان داشت: اگر مبلغ ديني بدون علم و آگاهي از مطلبي در کرسي خطابه بحث ‏کند و پيرامون آن سخن ‏گويد، به دين و ارزش کلام و شخصيت‏ خود آسيب ‏مي ‏رساند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تبلیغ دینی دارای مشکلات و سختی های زیاد است، تأکید کرد: آنچه تبلیغ دینی را با توجه به سختی های زیاد و حضور  در مناطق دور افتاده و روستاهای محروم شیرین می کند، افزایش آگاهی های دینی مردم و هدایت آنها به سوی معنویت است.

وی با بیان این که ترویج اندیشه ناب اسلامی مهم ترین دستاورد حضور مبلغان در مناطق مختلف تبلیغی است، افزود: روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، چون تنها این قشر می‌تواند در برابر هجمه های گسترده غرب مقابله کند و تحقق این مهم مستلزم تلاش جهادگونه و به روز کردن اطلاعات مبلغان دینی است. 

حجت الاسلام صادقی یکی از محورهای اساسی در موفقیت تبلیغات دینی را تطبیق آموزه‌های دینی مطابق با مقتضیات زمان و مکان عنوان کرد و گفت: روحانیت باید آموزههای دینی را جهت اثر بخشی بیشتر و فرهنگ‌سازی در جامعه با رعایت اقتضای زمان و مکان اعمال کنند. 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، علما و روحانیت را امین و مورد وثوق مردم دانست و تصریح کرد: مردم در تاریخ همواره در حوزه های مختلف از محضر مراجع و علما برای رفع بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی بهره برده اند.  

وی با بیان این که روحانیت در بیش از سه دهه اخیر نقشی تأثیرگذار در استحکام پایه های نظام اسلامی داشته است، ادامه داد: روحانیت با همراهی ملت ایران توانسته نظامی برپا کنند که امروز به عنوان الگویی برای همه جهانیان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در پایان با بیان این که هدف تبلیغ، بیان و تبلیغ پیام الهی است، یادآور شد: ما در رسالت خود وظیفه تبلیغ دین خدا را داریم و خداوند نیز از حیات طیبه خود برای ما برکات و نعماتی را در نظر گرفته است و به همین دلیل مبلغان باید به تکالیف الهی، قانونی و مصوب و آیین نامه ای به درستی توجه کرده و آن را اجرا کنند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha