جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش تکریم جایگاه نهاد سردفتری

حوزه / همایش تکریم جایگاه سردفتری با سخنرانی آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که در مجتمع ونوس قم برگزار شد، دکتر عظیمیان نائب رئیس هیئت مدیره کانون سردفترداران و دفتریاران کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مسئولین و سردفترداران استان حضور داشتند.

دکتر عظیمیان در این جلسه با بیان اینکه اگر چنانچه سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شد در اصل جلوی تشکیل یک پرونده در مرجع قضایی گرفته شده است گفت: در سال 94 بیش از 18 میلیون خدمت  اعم از تنظیم سند و صدور گواهی امضا و سایر خدمات ثبتی در دفتر اسناد رسمی انجام شده است.

همچنین در این همایش آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه اگر جامعه و مسئولان ما سطح آشنایی خود را با فقه بیشتر کنند ما برکات بیشتری را در جامعه مشاهده خواهیم کرد افزود: این آشنایی بسیاری از نزاع‌ها را کم خواهد کرد و عدم آشنایی با آن ضربه‌های سنگینی را بر جامعه وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه محضرها باید عقود را برای مراجعین تبیین کنند عنوان کرد: ما باید راهکارهای قوی‌تری برای کاهش نزاع‌ها بیابیم که نیازمند برگزاری همایش‌هایی بزرگ و ارائه مقالات معتبر برای یافتن این راهکارها است تا موجب کاهش نزاع‌ها و کاهش پرونده‌ها در دادگستری شود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha