جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش «سیرت» پیامبر اعظم (ص) در کشمیر

حوزه/ همایش «سیرت» نبی اکرم (ص) با حضور رهبران مذهبی و سیاسی در مقر کمیته عمل عوام جامو و کشمیر در شهر سرینگر کشمیر برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کمیته عمل عوام جامو و کشمیر، اقدام به برگزاری همایش «سیرت» در مقر این حزب در شهر سرینگر، پایتخت کمشیر برگزار شد.

در این همایش علما و رهبران سیاسی، مذهبی از جمله میرواعظ عمر فاروق از حزب حریت کشمیر به سخنرانی درباره جنبه‌های مختلف زندگی رسول اکرم، حضرت محمد(ص) پرداخت.

میرواعظ در سخنانش گفت: امروز مسلمانان دنیا در شبکه‌ای از اختلافات داخلی و خارجی گرفتار شده‌اند و دشمنان اسلام سخت در حال تلاش هستند تا پیام حقیقی صلح و همدلی در اسلام به گوش مردم نرسیده و در عوض تصویر منحرف و بدی از اسلام به آن‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به راه مقابله با این تبلیغات گفت: مسلمانان باید در تمامی جهات، از مسیر حقیقی نشان داده شده توسط حضرت محمد (ص) پیروی کرده، هم در زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی شیوه زندگی آن حضرت را پیاده‌سازی کنند تا مجموعا بتوانند تغییراتی انقلابی در طرز زندگی‌شان و جامعه ایجاد کنند.

* هدف همایش سیرت، ترویج پیام حقیقی پیامبر

میرواعظ با بییان اینکه هدف از برگزاری همایش سیرت، ترویج پیام حقیقی حضرت محمد (ص) بوده است گفت: مسلمانان تنها زمانی احترام به دست می‌آورند که در تمامی جنبه‌های زندگی، مسیر نشان داده شده توسط حضرت محمد (ص) را دنبال کرده و او را الگوی خودشان قرار دهند.

وی در پایان گفت: پیروی از پیامبر تنها مسئولیت امامان جماعت و رهبران مذهبی نیست بلکه تمامی مسلمانان باید در زندگی روزمره، آموزه‌های نبی اکرم (ص) را منتشر کرده و پیاده سازی کنند.

دیگر شرکت‌کنندگان و سخنرانان اصلی این همایش محمدعباس انصاری رهبر اجتهاد المسلمین، محمد یاسین مالک، رئیس جبهه آزادی جامو و کشمیر، نماینده سیدعلی گیلانی رهبر حزب حریت و مقاومت کشمیر، پیر سفیه الله نماینده جماعت اسلامی جامو و کشمیر، طریق احمد ملکی و سایر رهبران مذهبی و سیاسی کشمیر بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha