جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ناصر احمدی - مسئول بخش احکام شرعی دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران

حوزه/ یک روحانی افغانستانی گفت: با کمک های مراجع معظم تقلید و جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر وضعیت علمی و مذهبی افغانستان رو به پیشرفت است، همچنین تقریبا در تمام نقاط این کشور کلاس‌های قرآن و نماز جماعت بر پا می‌شود.

حجت الاسلام ناصر احمدی، مسئول بخش احکام شرعی دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک فرارسیدن هفتم دی ماه، سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در قرآن کریم و روایات، به امر علم آموزی اهمیت زیادی داده شده است. 
وی افزود: خداوند در قرآن، به قلم که منشأ تعلیم وتعلم است، قسم یاد می‌کند و همچنین اولین آیه‌ای که بر پیامبر (ص) نازل شد امر به خواندن بود. 
این روحانی افغانی خاطرنشان کرد: علت اهمیت  زیاد علم آموزی در دین اسلام، این است که انسان عالم، به تمام مسائل ومشکلات زمان خود آگاهی پیدا می‌کند. 
وی ضمن بیان اهمیت تأسیس نهضت سواد آموزی و تأثیر بسیار آن در ریشه کن کردن جهل در جامعه اسلامی، گفت: نهضت سواد آموزی یکی از بهترین الگوهایی است که امام (ره) آن را ارائه کرده و با شعار «بیاید ایران را مدرسه کنیم» آن را تأسیس کردند. 
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه یکی از ابزار‌های تسلط استکبار گران بر جوامع و به ویژه جوامع اسلامی، سوء استفاده از جهل انسان‌های یک جامعه است، ابراز داشت: کاری که امام خمینی (ره) انجام داد، مبارزه با جهل ونادانی بود و این‌‌ همان کاری بود که پیغبراکرم (ص) در صدر اسلام انجام داده و علم را در جهان اسلام مورد توجه قرار دادند. 
وی با بیان اینکه با برطرف شدن بی‌سوادی، مردم یک جامعه تا حد زیادی در مقابل سلطه گران و استعمارگران بیمه خواهند شد، گفت: نه فقط ایرانی‌ها، بلکه بسیاری از افغانی‌های بیسواد نیز، توسط نهضت سوادآموزی ایران که با ابتکار امام خمینی (ره) تأسیس شد، با سواد شدند؛ به همین دلیل بنده به نوبه خود از تأسیس چنین مرکز فراگیری در کشور ایران تشکر می‌کنم. 
این روحانی افغانی ضمن تقدیر وتشکر از مراجع تقلید بزرگ شیعه که دفا‌تر نمایندگی خود را در کشور افغانستان فعال و پویا، مورد توجه دارند، خاطرنشان کرد: با کمک های مراجع معظم تقلید و جمهوری اسلامی، در حال حاضر وضعیت علمی و مذهبی افغانستان رو به پیشرفت است؛ همچنین تقریبا در تمام نقاط این کشور کلاس‌های قرآن و نماز جماعت بر پا می‌شود. 
۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha