پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش بین المللی "خمس و تعالی فرهنگی جامعه

حوزه/ دبیر همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» از برگزاری این همایش با اشراف مراجع عظام تقلید در اسفندماه سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام نصیری فر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از برگزاری «همایش بین المللی خمس و تعالی فرهنگی جامعه» در اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: خمس، یکی از واجبات فراموش شده در جامعه اسلامی است که متأسفانه به جهت تبلیغات منفی دشمنان و حتی برخی از افراد ناآگاه صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: این تبلیغات، آثار منفی در جامعه گذاشته و آسیب هایی را به لحاظ جامعه شناختی بر جامعه شیعه وارد کرده است.

دبیر همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» ابراز داشت: امروز شبهاتی پیرامون مصارف خمس در جامعه وجود داشته و برخی مطرح می کنند که این مبالغ، فقط صرف حوزه و طلاب می شود که مسئله ای نادرست بوده و متأسفانه مردم اطلاع کمی از نوع مصرف این فریضه الهی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نصیری فر خاطرنشان ساخت: امروز از سوی مراجع عظام تقلید، کارهای عام المنفعه ای همچون ساخت بیمارستان، مدرسه، جاده و کمک به مستمندان و آزادی زندانیان انام می گیرد که مردم کمتر از آن اطلاع داشته و مورد هجمه تبلیغات دشمنان قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: این همایش با ریاست آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس برگزار و در این راستا خدمت تک تک مراجع عظام تقلید در قم رسیده و انشاالله به زودی خدمت مراجع عظام تقلید نجف نیز خواهیم رسید.

این استاد حوزه اذعان داشت: یکی از مراجع عظام تقلید در این دیدارها بیان کردند که بنده تاکنون 100 میلیارد تومان هزینه ساخت بیمارستان، مدرسه و فعالیت های عام المنفعه نموده ام.

دبیر همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» یادآور شد: مراجع عظام تقلید در این دیدارها استقبال مناسبی  داشته و بر انجام آن تأکید داشته اند.

حجت الاسلام نصیری فر بیان داشت: این همایش تحت اشراف و حمایت مراجع عظام تقلید بوده و فعالیتی کاملا حوزوی است که جمعی از طلاب و فضلا پای کار آمده و زیر نظر آیت الله نعیم آبادی مشغول به فعالیت می باشند.

وی با اشاره به فراخوان مقاله از سوی دبیرخانه این همایش، اظهار داشت: با توجه به بین المللی بودن این همایش، فراخوان مقاله برای داخل و خارج از کشور با موضوعات: «آثار و نتایج فرهنگی خمس بر جامعه»، «آثار و نتایج اقتصادی خمس بر جامعه»، «آثار و نتایج اجتماعی خمس بر جامعه» و «آثار و نتایج معنوی خمس بر جامعه» ارسال و تاکنون استقبال مناسبی صورت پذیرفته است.

دبیر همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» ابراز داشت: این همایش پنجم اسفندماه سال جاری در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم و با حضور مراجع عظام تقلید، نمایندگان بیوت، علمای بلاد، نمایندگان ولی فقیه در استان ها، طلاب و فضلا برگزار و از برترین ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام نصیری فر در پایان با بیان این مطلب که علاقمندان تا پانزدهم بهمن ماه می توانند آثار خود را ارسال نمایند، خاطرنشان ساخت: این نخستین همایش ما بوده و دبیرخانه دائمی آن تشکیل شده تا همایش های دیگری نیز با این موضوع در آینده برگزار نماییم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha