جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن بابایی

حوزه/ مسئول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اصفهان بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان تاکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون باید با تبیین آسیب ها افزایش سن ازدواج در جامعه، فرهنگ ازدواج آسان را ترویج دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن بابایی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) فلاورجان، با اشاره به آسیب ها افزایش سن ازدواج، اظهار کرد:  پیامبر اکرم(ص) فرمودند « النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی » نکاح در بین مردم عامه به معنای ازدواج است و طبق این معنا کسانی که ازدواج نکنند از پیامبر(ص) نیستند.

مسئول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اصفهان یادآور شد: وقتی به بررسی دقیق معنای نکاح پرداخته شود، نکاح به معنای تولید و تربیت صحیح نسل است و با توجه به این معنا، برداشت غلط روشن می شود.

وی، مهم ترین علت به وجود آمدن معانی و برداشت های متفاوت  از احکام و روایات را جریانهای فکری و علمی دانست و ابراز داشت: اگر مسیر درست فکری، سیاسی و فرهنگی در حوزه برای طلبه ترسیم نشود کار به جایی کشیده می شود که با برداشت های غلط  برای جامعه مشکل ایجاد می کند و احکام را نمی تواند به درستی تحلیل کند.

حجت الاسلام بابایی همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان تاکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون باید با تبیین آسیب ها افزایش سن ازدواج در جامعه، فرهنگ ازدواج آسان را ترویج دهند.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha