جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(علیهاالسلام) گفت: وجوب امر به معروف و نهی از منکر، پیشینه ای با هبوط حضرت آدم(علیه السلام) بر زمین دارد و زمانیکه آدم(علیه السلام) بر زمین مستقر شدند، مامور به انجام این فریضه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان موسسه صراط مبین گفت: نسبت به کارهای فقهی و مباحث نظری دو نگاه عجین شده با همدیگر نیاز است که تا بتوان از این طریق در متن جامعه تاثیر گذاری بیشتری داشت.
امام جمعه قم افزود: استفاده از نگاه سنتی و استخراج مطالب از قرآن و روایات و منابعی که از طریق آن ها فرهنگ و احکام اسلامی و آنچه که نیاز جوامع اسلامی است و تناسب و هماهنگی این استخراج ها با مقتضیات زمان و مکان جهت پویایی، دو نگاهی است که باید مورد توجه جدی واقع شود.
تولیت آستان مقدس خاطر نشان کرد: یکی از اصلی ترین مباحث فقهی بر زمین مانده، بحث امر به معروف و نهی از منکر است که باید از نظر فقهی بیشتر بررسی شود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: وجوب امر به معروف و نهی از منکر، پیشینه ای با هبوط حضرت آدم (علیه السلام) بر زمین دارد و زمانیکه آدم (علیه السلام ) بر زمین مستقر شدند مامور به انجام امر به معروف و نهی از منکر بودند.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت درفضای فرهنگی اظهارداشت: افزایش مهارت و معلومات و دانش افزایی در حوزه های که قرار است فعالیت فرهنگی شود امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
تولیت آستان مقدس در ادامه گفت: در کنار فعالیت های تحقیقی و پژوهشی، استفاده از اساتید صاحب نظر و متخصص می تواند در محتوای غنی پژوهش تاثیرگذار باشد.
امام جمعه قم خاطر نشان کرد: اندیشه کار جمعی بسیار ارزشمند است و استفاده از تجربیات دیگران در زمینه پژوهش و مسائل فرهنگی جهت جلوگیری از موازی کاری و هماهنگی بیشتر بسیار اهمیت دارد و می تواند مفید واقع شود.

خاطر نشان می شود در ابتدای دیدار محمد تقی دشتی، رئیس موسسه صراط مبین با ارائه گزارشی از روند فعالیت این موسسه گفت: دغدغه اصلی در این موسسه حل مساله است و مخاطبینی که از خروجی های علمی ما استفاده می کنند حدود 300 نهاد حاکمیتی هستند.

انتهای پیام/ ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha