سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شهدا قهرمانان و ابرمردان تاریخ این انقلابند و لازم است اساتید این قهرمانان را به نسل جدید معرفی کنند؛ زیرا دشمنان در حال حاضر قصد جایگزین کردن قهرمانان بدلی به جای قهرمانان اصلی را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار مدیر و معاونین دبیرستان شاهد امام حسین (ع) بجنورد، اظهار داشت: عصاره دین ما تربیت و سیاست است؛ به این معنا که تربیت فردی و اجتماعی و همچنین آموزش سیاست همراه با معنویت باید باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش ضمن تربیت معنوی و آموزش علمی دانش آموزان، باید آنها را اهل تبیین و تحلیل بار آورد تا در کشاکش موضوعات سیاسی و تهدیدات دشمنان بتوانند تصمیم درست و منطقی بگیرند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: سلایق سیاسی روبنا هستند، اما زیر بنای نظام مقدس ما اسلام است و باید نسل جوان را برای حفظ این زیر بنا آماده کرد و یکی از راه های حفظ این نظام، حفظ ارزش ها و به یاد آوردن رشادت های رزمندگان و شهدا است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به شهید چمران و دیگر شهدای دوران دفاع مقدس گفت: ما باید رشادت های شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای هسته ای را بزرگ نشان دهیم و باید هر روز هدف و ارزش های آنان را برای جوانان مان ترسیم نماییم تا توطئه های دشمنان را از این طریق خنثی نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شهدا قله های معنویت را فتح نموده و به هدف خود رسیدند و باید این هدف ها را برای نوجوانان و جوانان تبیین کرد، چراکه دشمنان قسم خورده ما می دانند که با از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت می توانند ضربه های مهلکی به این نظام وارد آورند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: شهدا قهرمانان و ابرمردان تاریخ این انقلابند و لازم است دبیران و اساتید دانشگاه ها این قهرمانان را به نسل جدید معرفی کنند؛ زیرا دشمنان در حال حاضر قصد جایگزین کردن قهرمانان بدلی به جای قهرمانان اصلی هستند.

وی همچنین ضمن تقدیر از برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، افزود: برگزاری یادواره های شهدا، مروری است بر فصل های انقلاب اسلامی و زمینه ای برای طنین انداز شدن فضای معنوی ایثارو شهادت است.

گفتنی است در پایان این دیدار، میثاق نامه با رهبر معظم انقلاب که از سوی دانش آموزان دبیرستان شاهد امام حسین(ع) بجنورد تهیه و به امضای آنان رسیده بود، به نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اهدا شد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha