شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش فصلی روحانیون طرح هجرت بلند مدت استان قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: رسالت اصلی روحانیون و مبلغین که در شهرها و روستاها با آحاد مردم در ارتباط هستند، آن است که دشمن شناس و زمان شناس بوده و بتوانند به خوبی به شبهات دینی که از سوی دشمنان در جامعه اسلامی مطرح می شود، پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز در همایش فصلی روحانیون طرح هجرت بلند مدت استان قزوین به وظیفه خطیر و مهم روحانیون و مبلغین اشاره و گفت: تمسک به ریسمان الهی، هوشیاری و وحدت امت اسلامی، لازمه ایستادگی در برابر دسیسه ها و توطئه های دشمنان اسلام است و در این راستا باید با وحدت کلمه زیر پرچم اسلام ناب محمدی حرکت نماییم.

مدیر حوزه علمیه قزوین به نقش علما و روحانیون در عرصه های مختلف تاریخ اشاره کرد و بیان داشت: روحانیون در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش برجسته ای داشته اند؛ اما باید این تلاش ها استمرار داشته باشد.

وی با بیان این که امروز روحانیون پرچمدار مبنای اعتقادی و مسیر ارزش‌های والای اسلام و انقلاب هستند، ابراز داشت: وظيفه ما بسيار سنگين است و در حقيقت علما و روحانيون ادامه دهنده راه رسولانی هستند كه پیام های آسمانی را به مردم ابلاغ می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) از سوی روحانیون و مبلغین تاکید کرد و بیان داشت: امروز روحانیون باید با ورود به عرصه فرهنگ و فقه اهل بیت(ع) بتوانند آن را در جامعه نشر و گسترش نمایند.

وی، به رصد روحانیون در عرصه های مختلف سیاسی در کشور و جهان اشاره و اظهار کرد: رسالت اصلی روحانیون و مبلغین که در شهرها و روستاها با آحاد مردم در ارتباط هستند، آن است که دشمن شناس و زمان شناس بوده و بتوانند به خوبی به شبهات دینی که از سوی دشمنان در جامعه اسلامی مطرح می شود، پاسخگو باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که مبلغین و روحانیون در طول تاریخ هیچ گاه نسبت به اسلام و ارزش های دینی جامعه بی تفاوت نبودند، خاطرنشان کرد: روحانیت در هر مقطعی احساس کرد که دین و اهل بیت(ع) در خطر است، با همه توان به میدان آمده و از آن حراست کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha