پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فغانی- نشست روحانیون طرح هجرت قزوین

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین از فعالیت ۶۰ روحانی طرح هجرت بلندمدت در این استان خبر داد و گفت: روحانیون طرح هجرت در شرایط سخت را تحمل می کنند تا مردم هدایت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس فغانی، امروز در همایش فصلی روحانیون طرح هجرت بلند مدت که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد، گفت: این طرح در آغاز در معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور به صورت آزمایشی در برخی از نقاط و روستاهای کشور انجام و بعد از این که مورد استقبال ساکنین و مردم این مناطق قرار گرفت با عنوان هجرت بلند مدت در سراسر استان های کشور اجرایی شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: روحانیون شرکت کننده در این طرح باید دارای سواد علمی حداقل سطح 2 حوزه، ملبس به لباس مقدس روحانیت و متاهل بوده و روستای منتخب نیز باید دارای یک هزار و200  سکنه و 30 کیلومتر از محل زندگی اصلی روحانی فاصله داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر 60  نفر روحانی در طرح هجرت بلند مدت، با مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین در حال همکاری بوده که از این تعداد 15 نفر برادران در مدارس امین و 26 نفر خواهران مبلغ در این مدارس مشغول هستند.

حجت الاسلام فغانی با اشاره به این نکته که آشنا نمودن مردم با معارف دینی، مسئولیت مهم روحانیون هجرت است، به فعالیت های روحانیون هجرت اشاره و اظهار کرد: روحانیون هجرت، به تبلیغ احکام و معارف دینی در روستاها، اقامه نمازهای جماعت در سه وقت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا در مساجد روستاها، اقامه نماز ظهر در مدارس امین، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، ارائه مشاوره های دینی و مذهبی، ترغیب اهالی روستاها به انجام واجبات دینی، امر به معروف و نهی از منکر، جمع آوری خمس و زکات اهالی روستا و  فعالیت های فرهنگی در راستای تبلیغ معارف دینی می پردازند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین  به رسالت اصلی روحانیون در جامعه به خصوص روستاها اشاره و بیان داشت: خدای متعال در آیه شریفه می فرمایند: «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ» و شما روحانیون طرح هجرت بلند مدت تلاش نمایید که این رسالت خطیر که بر عهده شماست را به بهترین نحو اجرایی نمایید.

وی ادامه داد: مبلغ ابتدا باید خودسازی را از خود آغاز نموده تا بتواند با مخاطبین به خوبی سخن بگوید.

حجت الاسلام فغانی تصریح کرد: تبلیغ باید همواره با دلسوزی و آینده نگری برای مخاطبان همراه شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین در پایان عنوان داشت: شما روحانیون این طرح که در روستاها حضور دارید، تلاش نمایید که در برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود از خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز برنامه هایی در این جهت داشته باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha