سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مهدی مشکی باف مقدم، در نشست طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان

حوزه/ حجت الاسلام مشکی باف مقدم، با اشاره به سه مدل تربیت سخت گیرانه، سهل گیرانه و معتدل، تصریح کرد: محبت افراطی شخصیت فرزند را متزلزل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ حجت الاسلام مهدی مشکی باف مقدم، در نشست طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان با اشاره به اینکه علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد، گفت: این ضرب المثل را در  عرصه تربیت فرزندان بسیار کارآمد و لازم خواند.

وی ادامه داد: گسست عاطفی والدین و فرزند، استرس آفرینی برای والدین، عدم موفقیت در عرصه تربیت و غفلت از امور تربیتی و توجه به عرصه ای خاص از جمله ضعف های تربیتی خانواده ها می باشد .

حجت الاسلام مشکی باف مقدم ادامه داد: انتقاد و خرده گیری، تنها گذاشتن فرزند در موقعیت های مختلف، بی عیب پنداری والدین، فدا شدن بالاخص در والدین جوان و ناامیدی برای اصلاح و محبت افراطی، از مشکلات کلیدی در تربیت کودک به شمار می رود.

وی به سه مدل تربیت سخت گیرانه، سهل گیرانه و معتدل در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود:در تربیت سخت گیرانه، برای تمام کارهای فرزندان قانون وجود دارد، ولی در تربیت سهل گیرانه اصلا قانون در زندگی وجود ندارد و محبت افراطی محض به فرزندان می شود .

این کارشناس تربیتی به ویژگی های تربیت معتدل پرداخت و خاطر نشان کرد: در چنین خانواده هایی فرزندان از نظارت مستقیم والدین خبردار نمی شوند و ایثار، محبت، مودت و ... از اصول اصلی تربیت معتدل است.

 

انتهای خبر/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha