جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فتنه

حوزه/ این کارشناس به برخی از ویژگی های فتنه اشاره داشت و گفت: ویژگی های سران فتنه زمان حضرت علی (ع) آن دوران و سران فتنه سال ۸۸ شباهت هایی با هم داشتند که یکی از آنها «حب دنیا» و دیگری «بی بصیرتی» بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام رحمان صابری، امروز در جمع هادیون سیاسی و روحانیون، گفت: بصیرت و انقلابی گری که امروز مقام معظم رهبری می فرمایند متعلق به امروز نیست و به سال های بسیار دور تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در زمان خویش به زور هیچ کس را مسلمان نکرد، افزود: لذا امروز زور جواب نمی دهد؛ زیرا از همان راهی که گمراهی وارد شد، هدایت نیز باید از همان راه وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه در قرآن کریم بیش از 780 مرتبه واژه علم آمده، یادآور شد: لذا بینش است که به روش، منش، و انتخاب جهت می دهد.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: کسی که به مباحث دینی بدون آگهی وارد شد به فرموده امام صادق(ع) از همان راه نیز خارج می شود؛ لذا انتخاب های متعصبانه و لجوجانه اشتباه است.

وی با تاکید بر ترفندهای دشمنان دین خدا، بیان داشت: همیشه و در همه جا با ابزار دین، قرآن و امام می توان به جنگ حق و حقیقت رفت و همیشه برای عوام فریبی ابزار وجود دارد.

حجت الاسلام صابری با اشاره به اهمیت بصیرت و بینش دینی، اظهار داشت: شخصی که با بینش و بصیرت وارد مباحث دینی شود، به خوبی حق را شناخته؛ گول این شعارها را نخورده و انسان را بر اساس آن می شناسد.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) بارها فرموده اند که به دنبال علم بروید و نگاه به درب خانه عالم عبادت و دارای ثواب است؛ چراکه انسان با علم هرگز فریب نخواهد خورد؛ زیرا بهترین کلاهبرداری؛ کلاهبرداری دینی است.

حجت الاسلام صابری با گریزی به مسئله بی بصیرتی برخی از مسلمان در دوران پیامبر اکرم(ص)، ادامه داد: 18 ذیحجه سال 10 قمری، پیامبر(ص)؛ امیر المومنین(ع) را تثبیت کرد و 18 ذیحجه سال 35 قمری ایشان خلیفه شدند و کمتر از یک هفته 3 جنگ در برابر امیر المومنین برپا شد.

این استاد حوزه در ادامه به برخی از ویژگی های فتنه اشاره داشت و گفت:  ویژگی های سران فتنه زمان حضرت علی(ع) آن دوران و سران فتنه سال 88 شباهت هایی با هم داشتند که یکی از آنها «حب دنیا» و دیگری «بی بصیرتی» بوده است، لذا یک جامعه آرمانگرا و با بصیرت می تواند در مقابل این فتنه ها بایستد و حضرت علی(ع) می فرمایند که اگر فتنه بر شما مشتمل شد خود را بر قرآن عرضه کنید تا رهایی یابید.

حجت الاسلام صابری در پایان بیان داشت: بعد از جنگ با خوارج شخصی خدمت امیرالمومنین(ع) آمد و گفت که آسوده شدیم؛ اما حضرت علی(ع) در این باره فرمودند که به خدا قسم آنها در نطفه هایی در پشت مردان و در رحم زنان هستند که در آینده به وجود می آیند و الان می بینیم که بعد از یک هزار و 400 سال این فرموده امیرالمومنین(ع) تحقق یافته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha