جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیرکل هلال احمر استان اصفهان با آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان در دیدار مدیرکل هلال احمر استان اصفهان از نحوه صدور گواهینامه در کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه» در کاشان، آیت الله نمازی، عصر امروز در دیدار مدیرکل و امدادگران هلال احمر استان اصفهان و شهرستان کاشان به مناسبت هفته ایمنی و نجات، خدمت در این سازمان را یکی از ارزشمندترین فعالیت ها دانست و گفت: تمام امید مردم در نقاط حادثه خیز و پرتردد کشور؛ خصوصا در فصل سرما به پلیس و پایگاه های هلال احمر می باشد و شما فرشته نجات انسان ها در حوادث می باشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به توسعه هلال احمر در بخش های سازمانی، تجهیزاتی، درمانی، امدادی، آمبولانس و ساختمان طی چند سال گذشته، گفت: با توجه به اینکه شهرستان کاشان یکی از شهرهای مهم استان اصفهان و ازمناطق حادثه خیز است، نیازمند احداث پایگاه های مجهز امداد و نجات هلال احمر در مناطق حادثه خیز؛ خصوصا در جاده قدیم قم به کاشان می باشد.

عضو خبرگان رهبری افزود: علی رغم اینکه با دشمنی های استکبار و صهیونیست کشورمان در شرایط سخت بحرانی و اقتصادی قرار دارد؛ اما به دلیل مشکلاتی که در حوادث جاده ای داریم، باید جمعیت هلال احمر در حال توسعه، پیشرفت و مجهز به امکانات  و تجهیزات مدرن باشد.

امام جمعه کاشان با انتقاد از عدم وجود فرهنگ مناسب رانندگی در کشور و قابل مقایسه نبودن با فرهنگ رانندگی درکشورهای اروپایی، یادآور شد: درکشورهای اروپایی کسانی که تازه راننده می شوند، کارت موقت یک ساله دریافت نموده تا پس از عدم تصادف در طول مدت دو سال، کارت دائم دریافت نمایند؛ اما این رویه در کشور ما استاندارد نبوده و در همان مرحله نخست، گواهینامه برای رانندگان صادر می شود که نتیجه آن تصادف در جاده ها به دلیل عدم تجربه لازم و ایجاد مشکلات زیاد می باشد.

وی با بیان اینکه کشورمان در تصادفات جاده ای با 16 هزار کشته و هزاران مجروح در دنیا مقام دوم را دارد،  تصریح کرد: با توجه به اینکه سالانه 16 هزار نفر از چرخه فعالیت های کشور خارج می شوند، باید با افزایش جریمه و برگزاری دوره های آموزشی،  فرهنگ رانندگی در کشور توسعه پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: متاسفانه بیشتر تصادفات جاده ای به دلیل شتابزدگی، خواب آلودگی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی است؛ لذا سازمان های امداد نجات و هلال احمر باید با آموزش نیروهای جوان؛ خصوصا دانش آموزان و دانشجویان، آنان را دعوت به همکاری نمایند.

آیت الله نمازی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورمان خصوصا مناطق کرمان و کاشان روی گسل زلزله قرار دارد، سازمان هلال احمر باید با آموزش های لازم در مقابله با زلزله  و حوادث در متن  جامعه قرار گیرد.

 در ابتدای این دیدار محسن مؤمنی، مدیرکل هلال احمر استان اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت های این جمعیت، از آمادگی هلال احمر در مقابله با حوادث احتمالی و آموزش نیروهای داوطلب خبر داد و گفت: افزایش آگاهی های عموم مردم در مقابله  با حوادث در کاهش تلفات و خسارت های احتمالی بسیار مؤثر است.

وی از کلنگ زنی دومین پایگاه جاده ای هلال احمر(شهید کریمی )  در «سن سن» در زمینی به مساحت 250 مترمربع با اعتباری بالغ بر300 میلیون تومان خبرداد و گفت: با توجه به اینکه قسمت اعظم منابع مالی و زمین با پیگیری فرمانداری کاشان تامین گردیده، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده آن را به بهره برداری برسانیم.

مؤمنی از ارسال یک محموله امدادی شامل اقلام پزشکی و خوراکی از استان اصفهان به شهر حلب برای کمک به مردم مظلوم این منطقه پس از آزادسازی این شهر خبر داد و گفت: یک محموله هم به یمن ارسال شد، اما به دلیل عدم اجازه ورود به این کشور برگشت خورده است.

مدیرکل هلال احمر استان اصفهان یادآور شد: همچنین یک گروه 20 نفره جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز 24 ساعته در مراسم اربعین حسینی  امسال حضور داشتند.

همچنین در این دیدار، منصور ابوطالبی، رئیس سازمان هلال احمر شهرستان کاشان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این جمعیت، از وجود دو پایگاه امداد جاده ای هلال احمر در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: با توجه به اینکه پایگاه امدادی این جمعیت در «سن سن» جاده قدیم قم-کاشان مدت ده سال بدون مکان و امکانات بوده، امیدواریم با توجه به کلنگ زنی و اعتبارات تخصیص یافته هرچه زودتر این پایگاه به بهره برداری رسمی برسد .

ابوطالبی با اشاره به اینکه مشکل خاصی در مجموعه امدادی شهرستان کاشان نداریم، گفت: تنها مشکل جمعیت هلال احمر شهرستان، امداد و نجات در مناطق کوهستانی است که پیگیری های لازم برای تأمین تجهیزات لازم و رفع این مشکل به عمل آمده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید رضا IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام عاجزانه خواهش میکنم فاصله بین گواهینامه پایه دو و یک رو به حداقل ۱ سال کاهش دهید.۲ سال خیلیه حداقل کنید یک سال واقعا خیلیا امثال من مشکل دارن با تشکر