جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر محمد تقی دشتی - دیدار با تولیت حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)

حوزه/مدیر عامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین گفت: برآنیم تا از رهنمودهای بزرگان و علمای دینی برای ارتقاء و پویایی توانمندی های موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین بهره مند شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد تقی دشتی، مدیر عامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها)، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این موسسه فرهنگی مطالعاتی، اظهار داشت: آسیب شناسی و بررسی مسائل فرهنگ دینی و نهاد های فرهنگی و دینی از مهمترین رسالت های موسسه صراط مبین به شمار می رود.

وی به تاریخچه تأسیس موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین اشاره کرد و ابراز داشت: این موسسه از سال 1390 با حضور اساتید و نخبگانی حوزوی و دانشگاهی تأسیس شده، فعالیت های فرهنگی خود را در قالب پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دنبال نمود.

دشتی، حل مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی برای برطرف سازی مشکلات فرهنگی را از مهمترین دغدغه های  موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین صراط مبین دانست و یادآور شد: نظام واره مسائل فرهنگی توسط این موسسه ترسیم شده، مسائل اصلی و ریشه ای مشکلات و معضلات جامعه احصا و در قالب کتاب 400 صفحه ای تنظیم شده است. نموداری به منظور ارائه شاکله کلی نظام واره ترسیم شده است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین با بیان این که 300 نهاد حاکمیتی، علمی و پژوهشی کشور، از مهمترین مخاطبان آثار این موسسه می باشند، اظهار داشت: برآنیم تا از رهنمودهای بزرگان و علمای دینی برای ارتقاء و پویایی توانمندی های موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین بهره مند شویم.

وی، آسیب شناسی مسائل دینی از لحاظ نظری و کارکردی را از مهمترین پروژه های این موسسه عنوان کرد و ابراز داشت: تاکنون پروژه های متعددی در حوزه های فرهنگی و دینی؛ اعم از حکومت اسلامی، ولایت فقیه، امر به معروف و نهی از منکر و ... تقدیم جامعه نخبگانی و تصمیم گیران کشور شده است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین، بحث افراط گرایی و تنش میان شیعه و سنی در ایران اسلامی را از مهمترین پروژه های تنظیم شده در موسسه صراط مبین عنوان کرد و اظهار داشت: بررسی فقهی و فرهنگی مسائل مختلف فرهنگ دینی از رویکردهای این موسسه می باشد.

 دشتی، جایگاه نماز جمعه و ائمه جمعه را یکی از هدفگذاری های آتی و محورهای پژوهشی موسسه صراط مبین عنوان کرد و اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم، از نظرات و دیدگاه های فرهنگی نخبگان جمهوری اسلامی ایران به منظور پویاتر نمودن فعالیت ها استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha