جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی شریف

حوزه/ خطیب و سخنران حوزوی که از سوریه بازگشته است گفت: صمیمیت و همدلی مدافعان حرم که با ملیت‌های متفاوت برای دفاع از حریم اهل بیت متحد شده‌اند دیدنی است.

حجت الاسلام مهدی شریف از خطبای دینی که چندی است از سفر سوریه برگشته است در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به بیان خاطرات و مشاهدات خود از این سفر پرداخت.

حجت الاسلام شریف در این باره گفت: به همراه جمعی از شاعرین و مداحان آیینی کشور و برای افزایش روحیه مردم و مدافعان حرم به زیارت حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما مشرف شدیم و برخی خانواده های شهدای حرم هم همراه ما بودند.

وی افزود: حضور روحانیون به ویژه مبلغان در این مناطق لازم و ضروری است. تا وقتی فضا را ندیده بودیم بر اساس مسموعات و شنیده ها شرایط را تحلیل می کردیم اما وقتی اوضاع را مشاهده می کنیم قضیه خیلی متفاوت می شود و نگاه انسان به خیلی از مسائل تغییر می کند.

* حضور آیت الله حسینی موجب افزایش روحیه مردم و مجاهدان بود

حجت الاسلام شریف ادامه داد: حضور آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه در شرایطی که اوضاع امنیتی مناسب نبود موجب روحیه و انرژی مردم و مجاهدان بود.

وی با اشاره به فعالیت مدافعان حرم از کشورهای مختلف خاطرنشان کرد:‌ صمیمیت و همدلی مدافعان حرم که با ملیت های متفاوت همه برای دفاع از حریم اهل بیت متحد شده اند دیدنی است.

این خطیب دینی اظهارداشت: آن سوریه ای که داشت از دست می رفت الان در شرایط خوبی است. وقتی از فرودگاه به سمت محل اقامت حرکت کردیم همراهان ما گفتند بارها در این مسیر در کمین داعش گیر افتاده اند ولی الان امنیت خوبی در دمشق وجود دارد.

* در مناطق مختلف شهر از جمله سوق حمیدیه زندگی کاملا جریان داشت

وی با اشاره به اوضاع امنیتی دمشق گفت: شب ها رفت و آمد در دمشق کاملا عادی بود. مردان و زنانی بودند که به تنهایی به سمت منازل خود در حال حرکت بودند. تصور ما قبل از سفر این بود که هر لحظه در دمشق امکان حمله وجود دارد اما در مناطق مختلف شهر از جمله سوق حمیدیه زندگی کاملا جریان داشت.

حجت الاسلام شریف افزود: در زینبیه هم مسیر و هم فضا امن بود البته ایست و بازرسی وجود داشت. اگرچه خیلی از مساجد، اماکن مقدس و مراکز فرهنگی تخریب شده اند اما تردد و حضور مردم استمرار دارد.

*  حضور زنان مسیحی در حرم حضرت رقیه

این خطیب دینی اظهارداشت: حضور خانم های مسیحی برای زیارت و توسل در حرم حضرت رقیه جالب بود. چون این ها تا ورودی حرم رقیه بدون حجاب می آیند و هنگام ورود به حرم یک شنل و لباس بلند می پوشیدند که کاملا آنها را می پوشاند. مدتی در حرم می ماندند و دعا می خواندند که نشان دهنده فرامذهبی و جهانی بودن نهضت حسینی است.

وی در پایان گفت: آنجا حال و هوای جبهه برقرار است و اصلا اهمیت ندارد که انسان چه کاره است و چه منصبی دارد. همه کسانی که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) آمده اند یکدست و یکرنگ هستند از جمله در کفشداری حرم حضرت رقیه یکی از داش مشتی های معروف تهران را دیدم که مشغول واکس زدن کفش های زائرین بود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha