جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین فضانورد مسلمان در انگلیس، بشردوستی که فضا می‌رود

حوزه/ حسین منور، یک فعال بشردوست مسلمان با پیروزی در یک مسابقه با حضور هزاران شرکت کننده از سرتاسر دنیا، نخستین مسلمان انگلیسی است که به فضا می‌رود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، حسین منور نخستین فضانورد مسلمان در انگلستان این روزها به یک چهره مردمی تبدیل شده است.

منور  25 ساله مسلمان اهل شهرستان اسکس در شرق انگلستان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: رفتن به فضا آرزوی اصلی من نبوده است اما همیشه احساس می‌کردم که به قدر کافی به دنیا خدمت نمی‌کنم. کارم به جایی رسید که به این نتیجه رسیدم ما انسان‌ها به شیوه‌های مختلف در حال نابودی این عالم هستیم.

منور که شاعر و بنیانگذار یک موسسه خیریه می‌باشد سال گذشته توانست در یک رقابت تلویزیونی در میان هزاران شرکت‌کننده از 90 کشور مختلف، مقام نخست را به دست آورده و قرار است در سال 2018 به فضا برود.

منور در ادامه سخنانش گفت: هرگز فکر نمی‌کردم پیروز شوم. تنها با خودم تصور می‌کردم که اگر بتوانم چند مرحله از مسابقه را ببرم می‌توانم با عده‌ای از بشردوستان و سازمان‌های خیریه برجسته آشنا شده و آن‌ها فعالیت‌ها مرا جدی‌تر بگیرند.

وی که جایزه پیروزی خود را به روند سلامت روانی تقدیم کرده، افزود: من قصد دارم از این پیروزی به عنوان سکویی برای حل مشکلات مردم و کمک به بیماری‌های روحی و روانی در میان جوانان و جمعیت‌های مختلف در کشور و حتی در دنیا بهره ببرم.

منور حتی پیش از پیروزی در این رقابت نیز هزاران پوند برای امور خیریه جمع آوری کرده است که در 400 مدرسه در سرتاسر انگلستان به درباره مزاحمت‌های سایبری آگاهی رسانی کرده است.

منور درباره اسلام‌هراسی در انگلستان نیز گفت: شعار سخنرانی پیروزی من این بود: نام من حسین است و یک تروریست نیستم. آنچه مرا به گفتن این سخن تشویق کرد این بود که می‌خواستم سخنی معنی‌دار بزنم و به مردم کمک کنم تا چهره مثبت دین اسلام را بهتر بشناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha