پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که تمدن و مدنیت بدون دین به توحش می انجامد، گفت : امروز در پرتو امام رضا(ع) فعالان فرهنگی مسلمان با بهره گیری معنویت در عرصه دین و بین الملل پیام اسلام ناب را به مغرب زمین منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سيدابراهیم رئیسی،  تولیت آستان قدس رضوی، شب گذشته در نشست "راهکارهای تعامل حرم مطهر امام رضا(ع) با فعالان فرهنگی عرصه بین الملل"، در سالن همایش های بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی گفت: اگر انسان بخواهد در حیات و تربیت خود دارای  حیات ربانی شود جز در پرتو ارتباط با وحی و آموخته های نبی مکرم اسلام امکان پذیر نیست .

وی با بيان اينكه تمدن بشری در مسیر تدین است و مدنیت در مسیر دینداری اتفاق می افتد، ابراز كرد: اگر تمدن و مدنیت برای بشریت بدون ارتباط با معنویت و سرشت جامعیت انسان قائل بشویم، این امر در نهایت به توحش می انجامد .

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان به تلاش پيامبران الهي در جهت تكامل انسان به عنوان خليفه الله اشاره كرد و تمدن بدون تدین را تمدن غير پایدار حیات بشری دانست

محوریت تعامل بین الملل اسلامی امام رضا(ع) است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با  اشاره به کلام امام رضا(ع) در حدیث سلسلة الذهب، عبارت "انامن شروطها" در این حدیث را مصداق راهبری اساسی زندگی انسان در پرتو  توحید بیان کرد و افزود: محوریت توحید و مهندسی الهی از مهمترین راهکارهای تعامل و تعلیم معنویت است .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه امروز معنویت مي تواند محور تعامل  بین الملل باشد، گفت: معنویت امر گمشده ای است که حدود 400 سال بعد از رنسانس با آن مبارزه می کنند و در واقع محصول سیاست بدون معنویت، جنگ جهانی اول و دوم و اشغال فلسطين است.

وی خطاب به فعالان مسلمان فرهنگی عرصه بین الملل، گفت: امروز  در پرتو امام رضا(ع) فعالان فرهنگی مسلمان با بهره گیری معنویت در این عرصه دین و بین الملل پیام اسلام ناب را به مغرب زمین منتقل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به پیام های رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، اظهار كرد: این پیام ها باعث شد که نگاه انسان معاصر نسبت به معنویت غربی  به حاشیه کشیده شود و به برکت نورانیت امام رضا(ع)، انقلاب اسلامی و هدایت های مقام معظم رهبري توجه به اسلام ناب به ویژه در ميان جوانان مغرب زمین بیشتر شود .

تاكيد بر مرجعيت علمي مشهد با وجود مراكز علمي

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در فضای فعلی بین الملل پرچمدار اسلام ناب در پرتو وجود حضرت رضا (ع) است، افزود: مشهد مقدس به خاطر وجود حوزه علمیه و دانشگاه کهنی که دارا است، به عنوان صاحبان اندیشه علوم می تواند مرجعیت پیدا کند .

تولیت آستان قدس رضوی یکی از راهکارهای تعالیم علوم دینی که در ایران با حضور امام رضا(ع) شکل گرفته است را گفتگو ادیان و مذاهب عنوان کرد و در این باره افزود: در کتاب  های تاریخی اهل سنت و  شیعه آمده است که علمای سني هر بار در مسائل علمی به مشکلی بر مي خوردند، با مراجعه به حضرت موسی بن جعفر(ع) از ايشان کمک می گرفتند و مطالبات علمی خود را می جستند.

امام رضا (ع) الگوی مقاومت و استکبار ستیزی

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با اشاره به اینکه امام رضا(ع) الگوی مقاومت در برابر استکبار، ظلم و ستم، انحرافات و دشمن شناسي هستند، گفت: ایران اسلامی به برکت  حضرت رضا ملجا و پناهگاه همه مظلومان و محرومان و ستم دیدگان در عالم است و خودشان می گویند که هیچ پناهی جز جمهوری اسلامی نمی شناسیم .

وی افزود: بنابراين، می توان با سیره رضوی در مقابل فرهنگي  که رسانه های غربی  ارائه مي دهند، ايستاد و الگويي براي زندگی انسان معاصر قرار داد.

حجت الاسلام و السملیمن رئیسی با اشاره حکم مقام معظم رهبری به توليت آستان قدس درباره مسئله خدمت، گفت: گمشده  امروز انسان معاصر زندگی  و سیره رضوی ، علوی و فاطمی است و این وظیفه  فعالان فرهنگی است که در این عرصه تلاش خود را مضاعف  کنند.

انتهاي پيام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha