چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
علی اکبر ولایتی

حوزه/ مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل‌ گفت: مسلمانان جهان در عرصه بین المللی هیچ پناهگاهی جز ایران و حرم امام رضا(ع) ندارند و وجود مقدس امام هشتم در ایران، كشورمان را پناهگاه امنی برای آنان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر علی اکبر ولایتی، در نشست راهکارهای تعامل حرم مطهر امام رضا(ع) با فعالان فرهنگی عرصه بین الملل، در مشهد با اشاره به اینکه امروز آستان قدس رضوی، مرکز بین المللی جهان اسلام است، گفت: در حالي كه مرکزیت جهان اسلام باید حرمین شریفین باشد و مراکز اسلامی جهان اسلام را به یکدیگر مرتبط کند، اين مكان مقدس به وهابیون منحرف از مسیر صریح اسلام گرفتار شده و از قبل از جنگ اول جهانی تحت نفوذ بیگانگان قرار گرفته است .

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل‌ با بیان این که مضجع شریف امام رضا(ع) به زودي به مرکزی تبدیل خواهد شد که مورد آرزوی مسلمانان است، به ارادت اهل سنت  به امام هشتم(ع) اشاره کرد و ادامه داد:  از زمانی که امام رضا(ع) از مدینه به مرو هجرت كردند، وجود حضرت چینین مرکزیتی را ایجاد کرد و امروز هم بارگاه منور ايشان، عرصه ارتباطات بین المللی اسلامی مي باشد.

وی، ايجاد حوزه علميه را يكي از كارهاي امام رضا(ع) در مرو دانست و يادآور شد: بعد از آنچه که امام صادق(ع) در مدینه ایجاد و بنا به قول مورخان 4 هزار شاگرد تربیت کردند، امام رضا(ع) در مرو بنا به روایت های مختلف 313 تا 367  شاگرد تعليم دادند که به همين علت مرو، دومین حوزه علمیه جهان اسلام  پس از مدینه بوده است .

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل‌ گفت: به دلیل گفتگو و مناظراتی که مامون زمینه آن را برای امام رضا(ع) ایجاد کرد، باب تقابل با فلسفه یونان و فسلفه های هندی در قرن سوم و چهارم  به گونه ای رقم خورد که ورود فسلفه به اسلام نه تنها به دين آسیب نرساند، بلکه موجب تقویت آن شد.

مرکز تحقیقات استراتژِیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، رسانه ها غربی را شیپور شیطان ناميد و از تصویر سازی آنان علیه اسلام گفت و ابراز كرد: آنان جنایت هاي داعش و تکفیری ها در کشورهای اسلامی و غیر مسلمان را به نام حکومت اسلامی نشان داده و از آن به عنوان اسلام یاد می کنند.

ولایتی در پایان گفت: ابوبکر بغدادی یکی از رهبران تکفیری، کسی است که از فرماندهان تاثیرگذار رژیم بعثی بوده است و متاسفانه رسانه هاي غربي جنایت های او را به اسلام ناب نسبت می دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha